۲۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۱۰۶۵۷۸
معاون سابق آموزش حوزه‌های علمیه:

فرا نقدهای ناسازگار با اخلاق دینی توجیه‌ ناپذیر است

خبرگزاری رسا ـ معاون سابق آموزش حوزه‌های علمیه از برخی مطالب منتشر شده در سایت‌ها درباره مسؤولان و نهادهای حوزوی انتقاد کرد.
حجت الاسلام علي عباسي، معاون آموزش حوزه علميه قم


حجت الاسلام علی عباسی، معاون سابق حوزه‌های علمیه با انتشار اطلاعیه‌ای از فرانقد‌های ناسازگار با اخلاق دینی که در برخی رسانه‌ها و پایگاه‌های خبری درباره مسؤولان و نهاد‌های حوزوی مطرح می‌شود انتقاد کرد.

متن این اطلاعیه بدین شرح است: برادران عزیز، اساتید ارجمند و فضلای گرامی، به دنبال مسائل اخیر در باب معاونت آموزش، مشاهده می‌شود اظهارنظرهایی در برخی از رسانه‌ها و پایگاه‌های خبری درباره افراد و نهادهای محترم مطرح می‌شود که فراتر از انتقاد بوده، سازگار با اخلاق دینی که سر مشق سلوک ولایتمداران است نمی‌نماید. دفاع عالمانه از تحول مثبت و انتقاد روشنگرانه ممدوح است، اما تعرض ناروا به هیچ رو قابل توجیه نیست. این عمل اگر از جانب بدخواهان نباشد قطعا از سر ناآگاهی است.

حوزه مبارکه علمیه بر اساس اندیشه‌ها و آرمان‌های ولی امر مسلمین (دام ظله العالی) و نقطه نظرات مراجع معظم (دامت برکاتهم) با سیاستگذاری شورای محترم عالی حوزه و تدبیر مرکز معزز مدیریت اداره می‌شود. پاسداشت جایگاه والای هریک از نهادهای موثر در حوزه مبارکه ضرورتی تخلف ناپذیر است.

حوزه برکت‌خیز قم کماکان جایگاه تضارب اندیشه‌ها در مسیر پویایی و بالندگی است. طرح دیدگاه‌های نو و عرضه برنامه‌های تحول آفرین و نقد منصفانه و عالمانه در فضایی صمیمی و اخوت‌آمیز به یاری خداوند، آفاق تازه‌ای فرا روی حوزه خواهد گشود./916/پ203/ع



ارسال نظرات