۱۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۱۰۶۵۳۱

برگزاری آیین اعتکاف در 250 مسجد خوزستان

خبرگزاری رسا ـ مسؤول امور مساجد تبلیغات اسلامی استان خوزستان از آمادگی 250 مسجد در استان خوزستان برای برگزاری مراسم اعتکاف خبر داد.
اعتکاف
حجت الاسلام علیرضا عباسی، مسؤول امور مساجد تبلیغات اسلامی استان خوزستان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از آمادگی 250 مسجد در استان خوزستان برای برگزاری مراسم اعتکاف خبر داد و اظهار داشت: با توجه به استقبال باشکوه مردم در سال گذشته، امسال 250 مسجد در سطح استان خوزستان آماده پذیرش معتکفان خواهند بود.

این فعال عرصه فرهنگی، در ادامه سخنان خود با بیان این که نام‌نویسی از روز چهارشنبه هجدهم خرداد ماه جاری آغاز شده است، گفت: علاقه‌مندان تا 25 خردادماه می‌توانند برای شرکت در مراسم اعتکاف پس از اقامه نماز مغرب و عشا به مساجد مراجعه کنند.

حجت الاسلام عباسی تصریح کرد: قرائت دعا و نیایش، ایراد سخنرانی، قرائت ادعیه وارده در این ایام،‌ برگزاری مسابقات فرهنگی از جمله برنامه‌های این مراسم ویژه معتکفین است.

مسؤول امور مساجد اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان خوزستان ابراز داشت: فلسفه اعتکاف و شخصیت حضرت امیر‌المؤمنین(ع) موضوعات اصلی سخنرانی مراسم اعتکاف در استان خوزستان را تشکیل می‌دهد.

این فعال عرصه فرهنگی خاطرنشان کرد: اعزام روحانیان و مبلغان بومی و غیربومی برای برگزاری نماز جماعت، ایراد سخنرانی و رفع شبهات دینی از دیگر برنامه‌های این مراسم معنوی است.

وی، با بیان این که 75 درصد جمعیت حاضر در مراسم اعتکاف سال گذشته را قشر جوان خوزستانی تشکیل داد، اذعان داشت: در سال گذشته جمعیت معتکفان در استان خوزستان بیش از 27 هزار نفر بود که امسال با توجه به استقبال خوب مردم خونگرم خوزستان از این مراسم پیش بینی می شود که جمعیتی بالغ بر سی هزار نفر در این آیین معنوی و الهی شرکت کنند.

حجت الاسلام عباسی با تأکید بر این که امسال برنامه های متعددی ویژه معتکفین در نظر گرفته شده است، بیان داشت: امسال برنامه جدیدی با عنوان «‌مسابقه خاطرات اعتکاف در مراسم‌» پیش‌بینی شده است که در سراسر استان برگزار و از برگزیدگان برتر این مسابقه تجلیل به عمل می آید.

مسئول امور مساجد اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان خوزستان در پایان سخنان خود تصریح کرد: هم اکنون در اهواز 12 مسجد ویژه بانوان و 60 مسجد ویژه آقایان برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف اعلام آمادگی‌ کرده‌اند./9461/پ202/س
ارسال نظرات