۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۱۰۶۳۳۸
حزب الله لبنان:

جنایات صهیونیست ها در روز نکسه نشانگر میزان وحشیگری در برخورد با ملت هاست

خبرگزاری رسا ـ حزب الله لبنان ضمن محکوم کردن جنایت نیروهای رژیم صهیونیستی علیه شرکت کنندگان در تظاهرات مسالمت آمیز روز نکسه، این جنایت خونین را نشانگر میزان وحشیگری اسراییل در برخورد با ملت های عربی دانست.
حزب الله لبنان
به گزارش خبرگزاری رسا، حزب الله لبنان، امروز با صدور بیانیه ای در واکنش به جنایت نیروهای رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان که در چهل و چهارمین سالگرد روز نکسه (آغاز سومین جنگ اعراب و اسراییل) در مرز جولان گرد هم آمده بودند، تاکید کرد: این اقدام، جنایت تروریستی جدیدی است از سوی نیروهای رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاعی که تنها به دنبال بیان عقیده خود در عدم پذیرش اشغالگری و پافشاری بر حق خود در آزادسازی و بازگشت به سرزمین خود بودند.

حزب الله لبنان این اقدام خونین رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرد و این جنایت را نشانگر میزان وحشیگری صهیونیستی در برخورد با ملت های عربی به ویژه ملت فلسطین دانست و افزود: نیروهای رژیم صهیونیستی باری دیگر نشان دادند که از کشتار مردمی که در تظاهراتی مسالمت آمیز گرد هم آمده بودند تا بر حقوق مسلم خود که مورد تایید همه قطعنامه های بین المللی است تاکید کنند، ابایی ندارند.

این بیانیه با انتقاد از سکوت سازمان ها و نهادهای بین المللی که تحت سلطه نیروهای استکباری درآمده اند، افزود: شرم آورتر آنکه این جنایت، فخرفروشی بی حد آمریکا را نشان می دهد که با گستاخی هرچه تمامتر از این جنایت دفاع می کند و با جانبداری از صهیونیست ها در این مساله به خود می بالد و جنایت های آنها را قانونی جلوه می دهد.

حزب الله لبنان این خودکامگی آمریکایی را نشانگر چهره واقعی و موضع حقیقی این کشور در قبال انقلاب های مردمی منطقه دانست و این امر نشانگر ضرورت توجه و هوشیاری بیشتر ملت های منطقه نسبت به فعالیت های آمریکا و تلاش این کشور برای بهره برداری از انقلاب های عربی در راستای تحقق اهداف خود با نادیده گرفتن منافع ملت های انقلابی و اشتیاق آنها به آزادی و عدالت، است.

این بیانیه با تمجید و تجلیل از انتفاضه جوانان فلسطینی و سوری و جانفشانی های آنها در راه آزادسازی سرزمین خود، این امر را نشانگر بیداری و آگاهی بالای جوانان امت دانست و افتخار خود را نسبت به این جانفشانی ها و خون ها و اراده های راسخی که پاسخی عملی به همه دسیسه هاست، اعلام کرد.

گفتنی است که در جریان تجمع صدها تن از مردم سوریه و فلسطین روز یکشنبه (15 خرداد، 5 ژوئن) به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد روز نکسه (آغاز سومین جنگ اعراب و اسراییل) در مرز جولان بر اثر تیراندازی نظامیان رژیم صهیونیستی دست کم 23 نفر از جمله یک زن و یک کودک کشته و 350 تن دیگر زخمی شدند.

مردم جهان عرب نخستین روز جنگ شش روزه اسراییل علیه اعراب در سال 1967 که منجر به شکست اعراب و اشغال بخش شرقی بیت المقدس، کرانه باختری و نوار غزه و نیز سراسر صحرای سینا، کناره های شرقی کانال سوئز در مصر، بلندی های جولان در سوریه و کرانه غربی رود اردن شد را روز نکسه می نامند.

یادآور می شود که سه هفته پیش نیز نیروهای رژیم صهیونیستی با گشودن آتش به روی فلسطینی هایی که در 15 می (25 اردیبهشت ماه) در شصت و سومین سالروز نکبت (سالروز اشغال فلسطین) در مرزهای سرزمین های اشغالی با لبنان، سوریه و غزه برای برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز گرد هم آمده بودند، 21 تن را شهید و بیش از ۲۸۰ تن را مجروح کردند.

مردم فلسطین 15 ماه مه 1948 را روز نکبت نامگذاری کرده‌اند؛ چرا که در آن سال، رژیم اسراییل حدود 700 هزار تن از فلسینیان را آواره و مجبور کرد به کشورهای همسایه مهاجرت کنند.

در پی این اقدام، سربازان رژیم اسراییل حدود 500 روستای فلسطینی را از نقشه محو کردند. به این ترتیب در مجموع چهار میلیون و 700 هزار نفر از مردم فلسطین آواره شدند و در بیش از شش دهه گذشته از بازگشت به سرزمین آبا و اجدادی خود محروم مانده اند./981/ب902/گ
ارسال نظرات