۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۱۰۶۳۳۵
جبهه عمل اسلامی لبنان:

مقاومت تنها راه رویارویی با رژیم اشغالگر قدس است

خبرگزاری رسا ـ جبهه عمل اسلامی لبنان جنایت نیروهای رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی هایی که در روز نکسه گرد هم آمده بودند را محکوم و از سکوت و چشم پوشی جانبدارانه جامعه بین الملل در این مورد، انتقاد کرد.
جبهه عمل اسلامي فلسطين جولان
به گزارش خبرگزاری رسا، جبهه عمل اسلامی لبنان، روز گذشته با صدور بیانیه ای، جنایت نیروهای رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی که در چهل و چهارمین سالگرد روز نکسه (آغاز سومین جنگ اعراب و اسراییل) در مرز جولان گرد هم آمده بودند را محکوم و بر حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت و بازگشت به سرزمین خود و به کارگیری تمامی ابزارهای ممکن برای تحقق بخشیدن به خواسته های خود، تاکید کرد.

این بیانیه با شرم آور خواندن این جنایت رژیم صهیونیستی و کشتار وحشیانه فلسطینی های بی دفاع در مرز جولان به دست نیروهای نظامی صهیونیستی، افزود: سازمان های بین المللی و کمیته های جهانی حقوق بشر چه می کنند و راز سکوت و چشم پوشی جانبدارانه جامعه بین الملل از جنایت های وحشیانه رژیم صیهونیستی و کشتارهایی که در برابر دیدگان جهانیان مرتکب می شود، چیست.

جبهه عمل اسلامی لبنان در پایان بر ضرورت انتخاب گزینه مقاومت، این مسیر را تنها راه رویارویی با تجاوزگری رژیم صهیونیستی دانست.

گفتنی است که در جریان تجمع صدها تن از مردم سوریه و فلسطین روز یکشنبه (15 خرداد، 5 ژوئن) به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد روز نکسه (آغاز سومین جنگ اعراب و اسراییل) در مرز جولان بر اثر تیراندازی نظامیان رژیم صهیونیستی دست کم 23 نفر از جمله یک زن و یک کودک کشته و 350 تن دیگر زخمی شدند.

مردم جهان عرب نخستین روز جنگ شش روزه اسراییل علیه اعراب در سال 1967 که منجر به شکست اعراب و اشغال بخش شرقی بیت المقدس، کرانه باختری و نوار غزه و نیز سراسر صحرای سینا، کناره های شرقی کانال سوئز در مصر، بلندی های جولان در سوریه و کرانه غربی رود اردن شد را روز نکسه می نامند.

یادآور می شود که سه هفته پیش نیز نیروهای رژیم صهیونیستی با گشودن آتش به روی فلسطینی هایی که در 15 می (25 اردیبهشت ماه) در شصت و سومین سالروز نکبت (سالروز اشغال فلسطین) در مرزهای سرزمین های اشغالی با لبنان، سوریه و غزه برای برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز گرد هم آمده بودند، 21 تن را شهید و بیش از ۲۸۰ تن را مجروح کردند.

مردم فلسطین 15 ماه مه 1948 را روز نکبت نامگذاری کرده‌اند؛ چرا که در آن سال، رژیم اسراییل حدود 700 هزار تن از فلسینیان را آواره و مجبور کرد به کشورهای همسایه مهاجرت کنند.

در پی این اقدام، سربازان رژیم اسراییل حدود 500 روستای فلسطینی را از نقشه محو کردند. به این ترتیب در مجموع چهار میلیون و 700 هزار نفر از مردم فلسطین آواره شدند و در بیش از شش دهه گذشته از بازگشت به سرزمین آبا و اجدادی خود محروم مانده اند./981/ب902/گ
ارسال نظرات