۰۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۱:۱۶
کد خبر: ۱۰۵۵۵۴
باهنر:

اصولگرایی را در چارچوبی که علما و مراجع ترسیم می کنند قبول داریم

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس شورای اسلامی، تبعیت از ولی فقیه و مقام معظم رهبری را عامل عزت و اقتدار نظام اسلامی دانست و با اشاره به بایسته های جریان اصولگرایی گفت: ما اصولگرایی را در محدوده بایدها و نبایدهایی که علما و مراجع ترسیم کرده اند قبول داریم.
محمد رضا باهنر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدرضا باهنر نایب رییس مجلس شورای اسلامی و دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین عصر پنج شنبه در دیدار اعضای جامعه اسلامی مهندسین با آیت الله محمدتقی مصباح یزدی که در مؤسسه امام خمینی(ره) قم برگزار شد، گزارشی از فعالیت های جامعه اسلامی مهندسین ارائه کرد.

وی با اشاره به سابقه فعالیت سیاسی و اجتماعی این تشکل، ابراز داشت: بیش از بیست سال از تاسیس جامعه اسلامی مهندسین می گذرد و این تشکل نیز منشا اقدامات و فعالیت های خوبی بوده است.

این فعال سیاسی با بیان اینکه جامعه اسلامی مهندسین فعالیت های سیاسی و فرهنگی داشته است، تاکید کرد: این تشکل سیاسی و اجتماعی همواره تلاش داشته است تا سیاست های خود را همسو با جریان اصیل روحانیت و به ویژه جامعه روحانیت مبارز تهران و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تنظیم کند.

باهنر اظهار داشت: جامعه اسلامی مهندسین تلاش کرده است زیر چتر جامعتین فعال باشد و فعالیت های خود را برای اعتلای نظام مقدس اسلامی در این مسیر دنبال کند.

وی تبعیت از ولایت فقیه را عامل اقتدار و عزت بیش از پیش نظام اسلامی دانست و بیان داشت: با اعقتاد به این اصل و ولایت فقیه معتقدیم تنها راه نجات و اقتدار نظام در این راه نهفته است و سایر راه ها ما را به مقصد نمی رساند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت جریان اصولگرایی در کشور تاکید کرد: تلاش جامعه اسلامی مهندسین همواره در جبهه اصولگرایی بوده است و ما اصولگرایی را در محدوده بایدها و نبایدهایی که روحانیت ترسیم کرده اند قبول داریم.

این فعال سیاسی اضافه کرد: در دوران اصلاحات با تفکرات سکولاریستی مواجه بودیم، در سال گذشته نیز با فتنه ای روبرو بودیم که با هدایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی، و هوشیاری مردم خنثی شد.

وی بیان داشت: جامعه اسلامی مهندسین در این جریان و فتنه با تبعیت از رهبری و روحانیت انقلابی تلاش کردیم مواضع معتدلی را اتخاذ کند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: امروز هم با فتنه های سنگین تری مواجه هستیم و باید نقش و رسالت خود را در مقابله با فتنه ها به درستی و خوبی ایفا کنیم.

حسن غفوری فرد از اعضای هیات مرکزی جامعه اسلامی مهندسین نیز در این دیدار نسبت به فعالیت جریان انحرافی هشدار داد و گفت: برای ایفای نقش در مقابل این جریان ما نیاز به رهنمودهای علما و مراجع داریم.

این فعال سیاسی تاکید کرد: جریان انحرافی بسیار پیچیده تر از فتنه سال گذشته است و است و حتما رهنمودهای علما برای ما در این عرصه کارساز و مهم است.

گفتنی است اعضای جامعه اسلامی مهندسی روز پنج شنبه در سفری یک روزه به قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو کردند./924/پ202/ج

ارسال نظرات