۰۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۱:۰۳
کد خبر: ۱۰۵۳۹۹
امام جمعه موقت تهران:

حضرت زهرا شهید راه ترسیم خط رهبری و حکومت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این‌که حضرت زهرا(س) شهید راه ترسیم خط رهبری و حکومت است، افزود: تبعیت از حضرت زهرا در همه مشکلات کلید و مایه افتخار است.
درس اخلاق حجت الاسلام صديقي در مسجد اعظم قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، عصر روز گذشته در سومین روز از سلسله نشست های تخصصی فاطمه شناسی در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس، ولادت حضرت را معجزه دانست و اظهار داشت: حضرت زهرا(س) شهید راه ترسیم خط رهبری و حکومت است.

وی با اشاره به این‌که وجود او همیشه اطرافیان را متوجه خدا می کرد، افزود: از جنس این عالم نبودن، سخن گفتن در بطن مادر، شهادت به وحدانیت خدا و نبوت و ولایت در بدو تولد و نزول بانوان بهشتی هنگام تولد از ابعاد معجزه ولادت ایشان به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به آیه مباهله گفت: در این آیه حضرت علی(ع)، جان پیامبر(ص) معرفی شده است.

وی ادامه داد: در اسلام، زن آنقدر ارزشمند و دارای جایگاه والاست که می تواند حتی برتر از پیامبران قرار گیرد؛ چرا که معیار کمال و ارزش انسان، ایمان و عمل صالح است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به آیه «مرج البحرین یلتقیان ..» ابراز داشت: حضرت زهرا دریایی بی ساحل است که در دامانش فرزندانی همچون حسنین و زینبین تربیت شده‌اند.

وی با بیان این‌که آیت الله طباطبایی(ره) مطالب فراوانی را از این آیه استفاده کرده است، تصریح کرد: برخی علما معتقد هستند آیه ای که بر ولایت تکوینی ائمه اطهار(ع) و این‌که فرمانشان نافذ و معتبر است و هر که مخالفت کند با خدا مخالفت کرده است دلالت می کند همین آیه است.

این استاد حوزه علمیه تأکید کرد: ولایت ائمه اطهار، ولایت شخص نیست بلکه وجود این ها، تبعیت از قانون است اما در تبعیت از قانون، قانون مدار، غرور و افتخار هم دارد اما وقتی ولایت در شخص باشد انسان نمی خواهد کسی بر او ولایت و تسلط داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی یادآور شد: بسیاری ولایت بر فقیه را قبول دارند؛ اما ولایت را نمی پذیرند زیرا روحشان، روح طغیان است.

وی با بیان این‌که ولایت ائمه اطهار(ع) تشریعا و تکوینا ولایت خداست و دلیل قرآنی دارد، افزود: حضرت زهرا ولایت تکوینی داشته و تبعیت از حضرت ایشان در همه مشکلات کلید و تاسی به ایشان افتخار است./930/پ202/س
ارسال نظرات