۰۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۰:۴۹
کد خبر: ۱۰۵۳۹۶
با حضور معاون پژوهشی حوزه علمیه خواهران؛

نخستین شورای علمی پژوهشی حوزه‌ علمیه خواهران در مازندران آغاز به کار کرد

خبرگزاری رسا ـ نخستین شورای علمی پژوهشی استانی حوزه‌های علمیه خواهران کشور، در مازندران راه‌اندازی شد.
مرکز مديريت حوزه علميه خواهران


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام علی غفاری، مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران عصر سه شنبه در این مراسم با اشاره به این که نخستین شورای علمی پژوهشی استانی حوزه‌های علمیه خواهران کشور در مازندران آغاز به کار کرده است، گفت: این شورا با حضور گروه‌های علمی و فکری تشکل خواهد شد که اساتید مجرب حوزه و دانشگاه از اعضای این شورای علمی پژوهشی هستند.

مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران با اشاره به این که این شورای علمی پژوهشی به منظور هدایت و سیاستگذاری امور پژوهشی مدارس علمیه خواهران و همچنین پشتیبانی علمی از طلاب خواهر تشکیل خواهد شد، بیان داشت: این شورا برای نخستین بار در حوزه‌های علمیه خواهران کشور راه‌اندازی شده است.

حجت الاسلام غفاری با بیان این که این شورا از فعالیت‌های پژوهشی طلاب خواهر، پایان‌نامه‌ها و فعالیت‌های پژوهشی فارغ التحصیلان حوزه‌های علمیه خواهران حمایت خواهد کرد، گفت: علاوه بر این اجرای طرح‌های پژوهشی مشترک دینی با دیگر نهادها از ‌برنامه‌های این شورا است.

وی با اشاره به این که امروز پتانسیل پژوهشی بالایی در سطح مدارس علمیه وجود دارد، شناسایی این توانمندی‌‌های مهم را یکی از برنامه های این شورا اعلام کرد و افزود: باید از توان علمی و پژوهشی طلاب و فارغ التحصیلان حوزه به منظور فعالیت های گسترده علمی بهره گرفت.

مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران با بیان این که طلاب و فارغ التحصیلان حوزه های علمیه از پتانسیل های بالایی در جهت انجام فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی برخوردار هستند، بیان داشت: تشکیل شورای علمی پژوهشی در بهره‌گیری از توان علمی این افراد بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

حجت الاسلام غفاری، تشکیل شورای علمی پژوهشی در منطقه را فرصت مناسبی برای طلاب مدارس علمیه به منظور تهیه پایان نامه های مناسب دانست و خاطرنشان کرد: این شورا طلاب را در تدوین پایان نامه های حوزوی نیز یاری خواهد داد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که شورای علمی پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران تنها محدود در سطح مدارس علمیه نیست، خاطرنشان کرد: این مجموعه که با حضور شخصیت های مجرب حوزوی و دانشگاهی آغاز به کار کرده است در اجرای طرح های پژوهش های دینی در سطح منطقه نیز دیگر نهادهای مرتبط دینی و فرهنگی استان را یاری خواهد داد.

مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران در بخش دیگری از سخنان خود از نشست مشترک معاون پژوهشی حوزه علمیه خواهران کشور با مسؤولان بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس مازندران خبر داد و افزود: این نشست مشترک که روز گذشته به منظور فعالیت‌های مشترک پژوهشی برگزار شد دستاوردهای خوبی در پی داشته است./950/پ202/س

ارسال نظرات