۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۱۰۵۱۲۹
حجت الاسلام ادیب یزدی:

حوزه علمیه برای علم و عالم‌پروری نظام‌مند عمل کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ادیب یزدی در کنگره علامه سعید العلما گفت: حوزه علمیه باید در تربیت عالمان دینی ‌ تلاش مستمر انجام دهد و نکند به جایگاهی برسیم که حوزه‌های ما قادر به خلق چنین شخصیت‌هایی نباشد.
حجت الاسلام مرتضي اديب يزدي، رييس مجتمع  فرهنگي بلال صدا و سيما اختتاميه نخستين کنگره ملي علامه سعيد العلما و ملا محمد اشرفي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام مرتضی ادیب یزدی، رییس مجتمع  فرهنگی بلال صدا و سیما، امروز در مراسم اختتامیه نخستین کنگره بزرگداشت علامه سعید العلما و ملا محمد اشرفی در بهشهر افزود: این دو عالم ربانی از استوانه‌های دین خدا بر روی زمین بوده‌اند و استمرار و استقامت ولایت‌پذیری و اسلام‌خواهی در این خطه مدیون این بزرگان است.

وی اظهار داشت: حوزه‌‌های ما اکنون باید در تولید و پرورش شخصیت‌هایی همچون این دو عالم بزرگ و ربانی همت گمارند و با همه توان وارد شوند و اگر در این راستا کوتاهی شود خطرات فراوانی حوزه‌های علمیه ما را تهدید خواهد کرد.

حجت الاسلام ادیب یزدی یادآور شد: حوزه علمیه باید در این راستا تلاش مستمر انجام دهد و نکند به جایگاهی برسیم که حوزه‌های ما قادر به خلق چنین شخصیت‌هایی نباشند و با افول علم و عالم پروری روبه‌رو شویم.

وی ادامه داد: برای به ظهور و بروز رساندن چنین شخصیت‌های دینی باید آسیب‌شناسی شود و در فضای آرام و بدون دغدغه، اشکالات را شناسایی کنیم تا بتوانیم در این زمینه به نقطه رشد و شکوفایی برسیم.

وی از مازندران به عنوان مهد عالم‌پروری نام برد و اضافه کرد: اگر در نقطه ای از کشور به دنبال عالم پروری باشیم، مازندران داوطلب اول در این رابطه است و خوشبختانه در طول تاریخ، امتحان خود را در این رابطه به درستی انجام داده است.

حجت الاسلام ادیب یزدی خاطر‌نشان ساخت: هم اکنون نیز مازندران با دارا بودن دو نور فروزان در علم و فقاهت آیت الله حسن زاده آملی و ‌‌آیت الله جوادی آملی، از برجستگی های خاص در حوزه دین برخوردار است و این دو عالم گرانقدر، نقطه امید حوزه علمیه اند.

وی، تواضع و اصلاح نفس را از‌ مهم‌ترین ویژگی‌های یک عالم برشمرد و بیان داشت: امروز سیره علمی و عملی علما بهترین الگو برای طلاب حوزه‌های علمیه که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام ادیب یزدی، انقلاب اسلامی ایران را زمینه‌ساز انقلاب مهدی موعود(عج) دانست و افزود: باید قدردان عالمان و روحانیانی باشیم که در این راستا خدمات ارزشمندی ارائه کردند.
 
وی با تأکید براین که عزت و عظمت امروز شیعه مدیون فداکاری‌ها و تلاش‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی است، گفت: امروز مقام معظم رهبری به عنوان سکاندار این نظام، با درایت های حکیمانه خود آن را به مقصد نهایی که همان انقلاب مهدی(عج) هدایت می کنند./950/پ202/س
ارسال نظرات