۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۰۴۸۱۵
با حضور آیت‌الله صافی گلپایگانی صورت گرفت؛

رونمایی از دوره 27 جلدی سلسله موضوعات الغدیر علامه امینی

خبرگزاری رسا ـ دوره 27 جلدی سلسله موضوعات الغدیر اثر مرحوم علامه امینی با حضور حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی در قم رونمایی شد.
رونمايي از دوره 27 جلدي سلسله موضوعات الغدير علامه اميني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از دوره 27 جلدی سلسله موضوعات الغدیر اثر مرحوم علامه امینی، ظهر امروز 27 اردیبهشت ماه با حضور حضرت آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی، رونمایی از این اثر را بسیار ارزشمند خواند و اظهار کرد: باید فضائل و مناقب اهل بیت علیهم السلام به خوبی برای مردم و نسل جوان تبیین شود تا معرفت آن‌ها به معارف دینی افزایش یابد.

وی با تجلیل از گردآورنندگان این اثر نفیس گفت: قدردان این فرصت باشید که خداوند به شما چنین توفیق داده تا بتوانید در راه ترویج و نشر اهل بیت علیهم السلام گام بردارید.

حجت‌الاسلام محمدحسن شفیعی شاهرودی، مدیر مؤسسه میراث نبوت در حاشیه این مراسم تحکیم وحدت اسلامی و آشنایی با سیره واقعی پیامیر (ص) را از مهم‌ترین اهداف این اثر گرانبها برشمرد.

وی افزود: مؤسسه میراث نبوث با هدف احیا منابع اصلی شیعی و در دسترس قرار دادن منابع در اختیار جوانان این اثر گرانبها را تدوین و منتشر کرده است.

حجت‌الاسلام شفیعی تصریح کرد: ترجمه الغدیر به چندین زبان دنیا از جمله اقداماتی بود که از سوی مؤسسه میراث نبوت صورت گرفت.

وی ادامه داد: کار تدوین این مجموعه ارزشمند از پنج سال قبل از سوی مؤسسه میراث نبوت آغاز شدو توانستیم با انتخاب موضوعات مختلف این دوره 27 جلدی را گردآوری کنیم.

مدیر مؤسسه میراث نبوت، پیامبر اعظم(ص)، امام حسین، امام حسن، ثقل اکبر، علی(ع) در قرآن، علی در سنت، علی (ع) از زبان مخالفان، صدیقه طاهره، امام حسن(ع)، امام حسین(ع) و ابوطالب حامی پیامبر را از جمله موضوعات این دوره 27 جلدی عنوان کرد.

وی گفت: یاران امیرالمومنین، علی(ع) و مخالفان، عمر و عاص، امامان چهارگانه، داستان غدیر خم، شیعه علی(ع)، غلو در فضائل دو جلد، اجتها، شعر و شعرا و ‌سرقت‌های حدیثی از موضوعاتی است که در این 27 جلد گنجانده شده است.

حجت‌الاسلام شفیعی اظهار کرد: تاکنون این اثر گرانبها به دو زبان منتشر شده است و در آینده به زبان اردویی رونمایی خواهد شد.

گفتنی است، دوره 27 جلدی سلسله موضوعات الغدیر برگرفته از اثر مرحوم علامه امینی و با تحقق،‌تدوین و ترجمه حجت‌الاسلام محمدحسن شفیعی شاهرودی است./917/پ202/ص
ارسال نظرات