۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۱۰۳۹۲۵
با حضور آیت الله صافی گلپایگانی؛

همایش فاطمی در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش فاطمی ویژه مسؤولان هیئت های مذهبی قم و چند استان دیگر کشور شامگاه چهارشنبه با حضور حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد.
همايش فاطمي



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش فاطمی ویژه مسؤولان هیئت های مذهبی قم و چند استان دیگر کشور شامگاه چهارشنبه با حضور حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که با حضور جمع زیادی از مسؤولان هیئتهای مذهبی استان قم و استان‌های مجاور برگزار شد حاج عباس حیدرزاده از مداحان اهل بیت به مرثیه خوانی و مداحی در منقبت حضرت فاطمه(س) پرداخت.

در ادامه حجت الاسلام عباس اسکندری مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم در سخنانی ضمن تسلیت مصیبت شهادت حضرت زهرا(س)گفت: جمع حاضر تعدادی از مسؤولان هیئتهای مذهبی استان قم و استانهای مجاور، اعضای کانونهای مداحان و شعرای استان قم و استانهای دیگر هستند.

وی ادامه داد: نقش هیئتهای مذهبی در مقطع حساس کنونی و در پیشبرد اهداف فرهنگی و معارف اهل بیت(ع) بسیار سازنده است.

حجت الاسلام اسکندری در ادامه گفت: دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال نابودی آن هستند اما چون موفق نشده اند رو به تهاجم فرهنگی آورده و می خواهند مسیر انقلاب را منحرف کنند.

در ادامه این مراسم مسؤولان هیئتهای مذهبی با سینه زنی و قرائت چند دوبیتی ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت و شان و جایگاه مرجعیت ابراز داشتند.

حضرت ایت الله صافی گلپایگانی نیز در این مراسم در سخنانی با تاکید بر تعظیم شعایر الهی در کشور گفت: هیئتهای مذهبی باید مراقب باشند ارتباطشان با ائمه(ع) مخدوش نشود و این ارتباط باید بیشتر در عمل، گفتار و رفتار و حجاب و عفاف بانوان و اعراض از دنیا خود را نشان دهد.

این مرجع تقلید اضافه کرد: مراسم عزاداری باید مطابق با برنامه های صحیح دینی و متناسب با شان و مقام ائمه(ع) باشد.

مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: باید بر نعمت ولایت اهلبیت(ع) افتخار کنیم و خدا را شکرگذار باشیم.

وی افزود: برگزاری عزاداری برای ائمه(ع) و خاندان عصمت جزء شعایر دینی و طبق قرآن کریم کسی که تعظیم شعایر الهی را داشته باشد نشانه تقوای او است./925/پ203/ع

ارسال نظرات