۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۱۰۳۶۸۱

حوزه علمیه خواهران میانه راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه میانه از توسعه مدرسه علمیه شهید حامدی این شهر خبر داد و گفت: مطالعات لازم برای راه اندازی مدرسه علمیه خواهران میانه نیز صورت گرفته است.
خواهران  طلبه
حجت‌الاسلام محمدرضا حامدی، امام جمعه میانه، در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: سابقه تاریخی حوزه علمیه شهرستان میانه حاکی از پرورش علما و فضلایی است که در جهان تشیع تاثیرگذار بوده اند.

وی با بیان اینکه میانه یکی از مهمترین شهرهای عالم خیز منطقه آذربایجان بوده است، خاطر نشان کرد: علمایی چون مرحوم نیری، مرحوم حجتی‌‌ها، مرحوم زنوزی و آیت ‌الله احمدی میانجی و آیت الله شیخ رفعت الله حامدی در حوزه علمیه این شهر تربیت یافته اند.

حجت الاسلام حامدی توسعه حوزه علمیه برادران این شهر را امری اجتناب ناپذیر دانست و گفت: پس از شهادت امم جمعه سابق میانه، بنده در دیداری که با حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی داشتم، ایشان بر انجام فعالیت بنده در میانه و راه‌ اندازی حوزه علمیه این شهر تأکید کردند.

امام جمعه میانه ادامه داد:‌ راه‌ اندازی مجدد مدرسه علمیه میانه،‌ اولین قدم در راه احیای نقش دیرینه و مهم شهر میانه در تربیت علما و فضلای برجسته جهان اسلام است، البته این مرکز بایستی با حضور اساتید و علمای برجسته آذربایجان تقویت شود.

وی با اشاره به استقبال کم نظیر خواهران و برادران میانه ای برای تحصیل در علوم حوزوی گفت: هم اکنون تعدادی از جوانان میانه ای برای تحصیل در حوزه، به قم یا دیگر شهرهای استان هجرت می کنند که این امر با مشکلاتی نیز همراه بوده است.

حجت الاسلام حامدی از توسعه مدرسه علمیه این شهر خبر داد و گفت: به یقین توسعه حوزه علمیه میانه بدون همکاری و مساعدت مردم و مسؤولان و نگاه ویژه دولت خدمتگزار به شهرستان میانه محقق نخواهد شد.

امام جمعه میانه همچنین از فراهم کردن زمینه های لازم برای راه‌اندازی مدرسه علمیه خواهران میانه خبر داد و اظهار داشت: مطالعات لازم برای راه اندازی مدرسه علمیه خواهران میانه نیز صورت گرفته است./935/پ202/س
ارسال نظرات