۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۱۰۳۵۵۸

انتقاد رئیس مجمع علمای اهل سنت عراق از قرضاوی

خبرگزاری رسا ـ رئیس مجمع علمای اهل سنت عراق از دخالت قرضاوی برای عدم تخریب بت های بودا در افغانستان و سکوت در قبال تخریب مساجد در بحرین انتقاد کرد.
شيخ خالد الملا رئيس هيئت علماي اهل سنت عراق
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ خالد عبدالوهاب الملا، رئیس مجمع علمای اهل سنت عراق در پیامی که به شیخ یوسف القرضاوی، دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمین ارسال کرد، از وی خواست مواضع خود را در قبال تخریب مساجد در بحرین اعلام کرده و کشتار مردم مظلوم این کشور را محکوم کند.

در این پیام آمده است: شیخ یوسف قرضاوی باید با صدور بیانیه ای، از حکومت بحرین بخواهد تا عملیات تخریب مساجد و حسینیه های مسلمانان را متوقف سازد، از بازداشت شهروندان، خصوصا بانوان خودداری کنند، احکام اعدام ظالمانه علیه جوانان را لغو کند و به سرعت در صدد اجرای خواسته های عادلانه ملت باشد.

وی افزود: قرضاوی که در سال های گذشته در قبال تخریب بت های بودا توسط طالبان در افغانستان دخالت کرده و خواستار عدم ویرانی این بت ها شده بود باید تفاوت میان مساجد و بت ها را بشناسد و هم اکنون نیز در قبال تخریب مساجد، موضعی روشن و آشکار بگیرد.

شیخ خالد الملا تصریح کرد: مواضع اینگونه علما سبب گسترش وحدت اسلامی و پایان یافتن دخالت بیگانگان مخالف اسلام می شود و همچنین تنش های طایفه ای را از بحرین زائل ساخته و به همبستگی ملی کمک می کند.

رئیس مجمع علمای اهل سنت در بخش پایانی پیام خود تاکید کرد: از همه حکام جهان عرب و اسلامی می خواهم تا روابط خود را ملت ها بهبود بخشند و حقوق مشروع آنان را بدهند.

گفتنی است شیخ یوسف قرضاوی، دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمین که به شدت از قیام ملت های عربی حمایت کرده و خواستار سرنگونی حکام شده است، قیام ملت بحرین را قیامی طایفه ای و علیه سنی های این کشور توصیف کرد./980/ب902/گ
ارسال نظرات