۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۱:۵۹
کد خبر: ۱۰۳۵۴۵
حجت الاسلام میرباقری:

موج بیداری و خیزش امت اسلام ثمره خون شهدا است

خبرگزاری رسا ـ رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم، با تاکید بر پاسداشت شهدا در جامعه، موج بیداری و خیزش امت اسلام را ثمره خون های پاک شهیدان انقلاب اسلامی دانست.
حجت الاسلام ميرباقري رئيس فرهنگستان علوم اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام میرباقری از اساتید حوزه علمیه و رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم، شنبه شب، در یادواره شهدای مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) قم، با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای روحانی این مدرسه علمیه، ابراز داشت: شهدای روحانی در دوران تحصیل، مسیر تفقه در دین را به سمت جبهه های نبرد حق علیه باطل تغییر دادند و در این مسیر همه چیز خود را فدا کردند.

وی با بیان اینکه شهدا غرق در نعمت های الهی هستند، تصریح کرد: شهدای ما با خدا عهد و پیمان و جان خود را نیز در این راه فدا کردند و در نزد پروردگار خود روزی می خورند.

حجت الاسلام میرباقری تصریح کرد: فوز عظیم آن است که انسان به مقام رضوان برسد و شهدا با معامله با خداوند تبارک و تعالی و نثار جان خود به این درجه نائل شدند و هستی خود را در راه معبود فدا کردند.

این استاد حوزه علمیه دفاع مقدس را صحنه ای برای پرورش انسان های سالم و صالح عنوان کرد و ادامه داد: حضرت امام راحل عظیم الشان انقلاب اسلامی نگاه قرآنی، حقیقی و عرفانی به جهاد و شهادت داشتند و رزمندگان را نیز به این امر تشویق می کردند.

حجت الاسلام میرباقری با بیان اینکه شهدا در جبهه در بهشت سیر می کردند، ابراز داشت: کسی که به مقامی رسیده که محبت الهی بر او مستولی شده، چنین فردی به بالاترین و عظیم ترین درجه رسیده است.

وی درجات شهدا را متفاوت دانست و تاکید کرد: عده ای از شهدا در راه دین خدا همه چیز خود را فدا کرده و بازهم در این راه خود را بدهکار می دانند، شهدای کربلا این گونه بودند اینها در راه خدا و اولیا الهی با تمام وجود حرکت می کنند و در این مسیر هیچ کم نمی گذارند.

این استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه شهدا تجلی گاه حقیقت ولایت هستند، یادآور شد: شهدا طریق ظهور هدایت در جامعه و راهنمای جامعه هستند.

وی افزود: شهدا سد محکمی در برابر جبهه کفار هستند و حقیقت ولایت معصوم از طریق آنها در عالم ظهور می کند، وجود شهدا در مسیر تحقق عصر ظهور و دولت حق مصروف شده و این عزیزان چراغ راهنمای جامعه هستند.

حجت الاسلام میرباقری ابراز داشت: کاروان شهدا که امام شان حضرت سیدالشهدا(ع) است، همه وجود و هستی خود را در راه خدا و تحقق دولت کریمه امام زمان(عج) قرار داده اند.

این استاد حوزه و دانشگاه موج عظیم بیداری و خیزش اسلامی را ثمره خون شهدای انقلاب اسلامی ایران دانست و بیان داشت: تقدیم کردن حدود 200 هزار شهید در تاریخ اسلام با این اندازه از یقین و بصیرت نادر است و ما امروز آثار و برکات خون های پاک شهدا را در عرصه های مختلف می بینیم.

وی افزود: هیچ یک از شهدا در این مسیر و در جهت دفاع از دین و انقلاب اسلامی ذره ای تردید نداشتند و این مساله نیز در وصیتنامه های این عزیزان تصریح شده است.

حجت الاسلام میرباقری تاکید کرد: همه باید راه شهدا را با قدرت ادامه دهیم و از خدا بخواهیم که در این مسیر به ما توفیق عنایت کند تا از مسیری که شهدا از ما خواسته اند منحرف نشویم. /924/پ202/ص
ارسال نظرات