۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۱:۵۸
کد خبر: ۱۰۳۵۴۴
شب گذشته؛

یادواره شهدای روحانی مدرسه علمیه امام محمد باقر قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ یادواره 126 شهید روحانی مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) شهر مقدس قم شنبه شب با حضور طلاب و روحانیان برگزار شد.
يادواره شهداي روحاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، یادواره 126 شهید روحانی و طلبه مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) شهر مقدس قم، شب گذشته با سخنرانی حجت الاسلام میرباقری و با حضور طلاب و روحانیان در این مدرسه علمیه برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این مراسم که شماری از مسؤولان و معاونان مرکز مدیریت حوزه های علمیه، طلاب و روحانیان و خانواده های آنان حضور داشتند، یاد و خاطره 126 شهید گلگون کفن مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) گرامی داشته شد.

اجرای مراسم خاطره گویی، برگزاری مراسم مداحی و سخنرانی از جمله برنامه هایی بود که در یادوراه شهدای روحانی مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) انجام شد.

در این مراسم که با استقبال بسیار خوب طلاب و خانواده های آنان نیز همراه بود، نمایشگاهی از تصاویر و وصیتنامه های شهدای روحانی این مدرسه برپا شده بود که استقبال طلاب و روحانیان را به دنبال داشت.

حجت الاسلام میرباقری از اساتید حوزه علمیه قم نیز در این مراسم با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا، از شهدا به عنوان مشعل داران هدایت جامعه یاد کرد و پاسداشت خون شهدا را یک امر مسلم و ضرورتی اجتناب ناپذیر عنوان کرد.

این استاد حوزه، عزت و امنیت نظام مقدس اسلامی را به برکت خون های پاک شهیدان دانست و تاکید کرد: ثمره خون های پاک شهدای انقلاب اسلامی را می توان در موج عظیم خیزش امت اسلام مشاهده کرد.

حجت الاسلام میرباقری گفت: تقدیم کردن حدود 200 هزار شهید در تاریخ اسلام با این اندازه از یقین و بصیرت نادر است و ما امروز آثار و برکات خون های پاک شهدا را در عرصه های مختلف می بینیم.

وی افزود: هیچ یک از شهدا در این مسیر و در جهت دفاع از دین و انقلاب اسلامی ذره ای تردید نداشتند و این مساله نیز در وصیتنامه های این عزیزان تصریح شده است و همه باید راه شهدا را با قدرت ادامه دهیم. /924/پ202/ص
ارسال نظرات