۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۲۰:۵۲
کد خبر: ۱۰۲۸۳۳

آشنایی با کانون ایرانی پژوهشگران فلسفه و حکمت

خبرگزاری رسا ـ کانون ایرانی پژوهشگران فلسفه و حکمت پایگاهی تخصصی در علوم معقول است.
زمان + فلسفه + ساعت


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، یکی از گام های مهم در زمنیه تحقیق و پژوهش آشنایی با کتابخانه ها و پایگاه های اطلاعاتی تخصصی آن رشته است.

پایگاه اطلاع رسانی کانون پژوهشگران فلسفه و حکمت یکی از پایگاههای تخصصی در زمینه فلسفه شرق و غرب است که در راستای افزایش دانش فلسفی، عرفانی و کلامی تلاش می کند.

همچنین این پایگاه تلاش می کند تا به ارتقاء تفکر در سطح جامعه و انعکاس توانمندی های فلسفی ایرانیان در داخل و خارج کشور و کمک به دانشجویان رشته های مربوط در انجام پایان نامه های مقاطع فوق لیسانس و دکتری کمک کند.

این پایگاه اطلاع رسانی در شاخه هایی همچون فلسفه ایرانی، فلسفه اسلامی، فلسفه یونانی، فلسفه بودایی، مکاتب چینی، مکاتب هندی، فلسفه اسکندرانی، فلسفه یهودی، فلسفه قرون وسطی، فلسفه پیشامدرن، فلسفه مدرن، فلسفه تحلیلی، پراگماتیسم، مکاتب هگلی، مکتب فرانکفورت، مدرنیته، پدیدار شناسی، فلسفه اگزیستانس، فلسفه حیات، فلسفه پست مدرن، پست مدرنیته، اسطوره شناسی مقالاتی را به خود اختصاص داده است.

یکی از بخش های قابل توجه این پایگاه، پایان نامه ها است که رساله های علمی دوره کارشناسی ارشد و دکتری همراه با نمایه و مختصری از موضوع بررسی شده منعکس شده است.

در بخش اساتید فلسفه، استادان حوزوی و دانشگاهی این رشته معقول معرفی شده اند که محققان می توانند با دامنه فعالیت های این اساتید در جهت کمک گیری علمی رهنمون شوند.

ایجاد و روز آمدسازی صفحات ویژه فلسفی و حکمی در راستای بهره مندی محققان و علاقمندان این رشته ها و ایجاد فضای مناسب جهت رایزنی ها در حوزه های فلسفه، عرفان و کلام اسلامی و بهره مندی از نظرات اساتید عالیقدر دانشگاهی و حوزوی از دیگر اهداف این پایگاه تخصصی است.

علاقمندان می توانند پایگاه کانون ایرانی پژوهشگران فلسفه و حکمت را در نشانی
http://www.iptra.ir/index.html مشاهده کنند. /909/پ203/ع

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۹
سلام. این صفحه رو من امروز دیدم. وبسایتی که در متن خبر گذاشتید، الان موجود نیست.
0
0
ناشناس
|
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
گویا آدرس جدید این هست :
irip.ac.ir