۳۰ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۱۰۲۴۲۱
رئیس مجمع علمای اهل سنت عراق در گفت و گو با رسا:

ایران پرچمدار اسلام راستین است

خبرگزاری رسا ـ رئیس مجمع علمای اهل سنت عراق در گفت و گو با رسا تاکید کرد: همه مسلمانان جهان باید در حمایت از جمهوری اسلامی ایران در برابر آمریکا بایستند و اجازه ندهند تا نقشه های این کشور علیه ایران به سرانجام برسند.
شيخ خالد عبدالوهاب الملا رئيس مجمع علماي اهل سنت جنوب عراق
شیخ خالد عبدالوهاب الملا رئیس مجمع علمای اهل سنت جنوب عراق در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، رابطه ایران و عراق را بسیار مطلوب توصیف کرد و گفت: آمریکا از طریق عناصر حزب بعث که از گذشته تا امروز، مزدوران این کشور هستند در تلاش است تا جمهوری اسلامی ایران را دشمن اصلی ملت عراق و سایر ملت های عربی جلوه دهد.

وی افزود: دشمنی بعثی ها که پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به دستور آمریکا به ایران حمله کرده و به دشمنی خود علیه این کشور ادامه می دهند به هیچ وجه عجیب نیست، بلکه سکوت در برابر هجمه های صورت گرفته از آمریکا و بعثی ها جای شگفتی دارد.

شیخ خالد الملا ایران را نماینده اسلام راستین خواند و تصریح کرد: آمریکا که پروژه تخریب جمهوری اسلامی ایران را دنبال می کند درحقیقیت با اسلام به مبارزه می پردازد، زیرا ایران هم اکنون نماینده و پرچمدار راستین اسلام است و به دنبال شعارهای ایرانی یا شیعی نیست و برنامه های آن به صلاح همه مسلمانان جهان است.

رئیس مجمع علمای اهل سنت به نیاز عراق به رابطه با ایران تاکید کرد و اظهار داشت: عراق به ادامه رابطه با ایران نیاز دارد و عراقی ها و همه مسلمانان جهان باید در حمایت از جمهوری اسلامی ایران در برابر آمریکا بایستند و اجازه ندهند تا نقشه های این کشور علیه ایران به سرانجام برسند.

وی تاکید کرد: شهروندان عراقی در طول هشت سال اشغال آمریکایی، هیچ بدی از ایران ندیدند و همه اقدامات این کشور را خیر و نیکو می دانند.

شیخ الملا با اشاره به گسترش اتهامات علیه ایران گفت: در انفجار خونینی که چند روز گذشته توسط گروه القاعده در تکریت واقع در استان صلاح الدین رخ داد برخی از گروه های سیاسی، ایران را به دست داشتن در این جنایت متهم کردند ولی گروهک تروریستی موسوم به دولت عراق الاسلامیه به صراحت اعلام کرد که این جنایت توسط آنان صورت گرفته است و ادامه تحقیقات نشان داد که دو تن از شهروندان عراقی ساکن سامرا با همکاری القاعده این جنایت را مرتکب شده اند.

این عالم سنی ادامه داد: القاعده که با عربستان سعودی و برخی از کشورهای عربی همکاری دارد و در صدد مختل کردن نظام سیاسی عراق است، ایران را به دست داشتن در جنایت هایی که در این کشور رخ می دهد متهم می سازد، همانگونه که مدارک پیدا شده پس از سقوط نظام دیکتاتوری حسنی مبارک نشان می دهد که القاعده از حمایت دولت مصر برخوردار بوده است، ولی متاسفانه شاهد آن هستیم که اتهامات علیه ایران گسترش پیدا کرده است.

وی کشتار مردم مظلوم بحرین را به شدت محکوم کرد و بیان داشت: ما از ابتدا حضور نظامیان خارجی از عربستان و سایر کشورها را مخالف بودیم و از اینکه ملت مظلوم بحرین که به صورت مسالمت آمیز در پی حقوق هستند قلع و قمع می شوند ناخرسند هستیم.

الملا افزود: همه مسلمانان جهان با حضور اشغالگران سعودی در بحرین مخالف هستند و اعتقاد دارم که این اقدام با هدف گسترش فتنه میان ملت بحرین صورت گرفته است.

رئیس مجمع علمای اهل سنت عراق از سخنان فتنه انگیزانه شیخ یوسف قرضاوی انتقاد کرد و خاطر نشان ساخت: برخی از علمای دین در قبال قیام ملت های عربی مواضع دوگانه ای اتخاذ کرده اند، و بر همین اساس است که رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین که از علمای بزرگ منطقه است قیام ملت بحرین را مذهبی توصیف کرد.

وی طایفه ای خواندن قیام ملت بحرین را رد کرد و اظهار داشت: اینکه فردی به مذهب خاصی تعلق دارد نباید دلیلی برای اتهام پراکنی علیه وی شود و علمایی که جایگاه بزرگی در میان مسلمانان دارند باید به این نکته واقف بوده و در جهت وحدت جهان اسلام تلاش کنند./980/ب912/گ
ارسال نظرات