۲۸ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۱۰۲۲۶۷
مسؤول شورای هماهنگی استان گیلان:

عرصه جهاد اقتصادی با شعارگرایی صرف خدشه‌دار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید براین که در بحث جهاد اقتصادی باید از شعار‌گرایی اجتناب کرد، گفت: در این بخش از قالب شعار باید بیرون آییم و به شعور اقتصادی برسیم.
مسؤول شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي گيلان


حجت الاسلام مجتبی اشجری، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری، رفع خلأهای موجود در بخش اقتصادی کشور و نیازهای روز جامعه را از اهداف نامگذاری امسال عنوان کرد و گفت: حرکت‌های به وجود آمده در برخی از کشورها که الهام‌گرفته از انقلاب اسلامی ایران است، نشان از صدور انقلاب اسلامی ایران دارد.

وی، الگو بودن قدرت نظام اسلامی در زمینه حل مشکلات اقتصادی کشورهای دنیا را از جمله مهم‌ترین و اساسی‌ترین برنامه‌ها در سال‌«جهاد اقتصادی» بیان کرد و افزود: باید به گونه‌ای نظام و کارآمدی آن را به جهانیان نمایش دهیم تا بدین طریق ملت‌ها بتوانند پیشرفت کشور را در سایه اسلام و تعالیم اسلامی مشاهده کنند.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که مفهوم جهاد به نوعی مبارزه با هدف والا و مقدس در حوزه‌های مختلف است، خاطرنشان کرد: جهاد یک حرکت معمولی نیست، بلکه حرکتی است که باید روحیه بسیجی و انقلابی‌گری در آن مشهود باشد، بنابراین تلاش همه آحاد جامعه را می‌طلبد.

حجت الاسلام اشجری، شناخت ضعف‌های اقتصاد کشور را مهم‌ترین حرکت در راه رسیدن به‌«جهاد اقتصادی» خواند و افزود: برای تحقق این امر باید کار گروه علمی با حضور نخبگان و استادان تشکیل شود تا نقاط ضعف شناسایی و راه‌های رسیدن به سند چشم‌انداز در حوزه اقتصادی و پویایی اقتصاد کشور طراحی و تبیین شود.

وی، اجرا و کامل کردن موضوع هدفمندی یارانه ها، کاهش تورم، خودکفایی در تولیدات و صدور تولیدات به بازارهای خارجی را از جمله موارد قابل توجه در سال «جهاد اقتصادی» دانست.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به نقش دو سویه مردم و دولتمردان در سال «جهاد اقتصادی» گفت: به یقین هر کار جهادگونه سختی هایی را دارد که با تحمل سختی ها و مجاهدت می توان به هدف رسید، همان گونه که در 32 گذشته ملت ایران با تحمل سختی‌ها توانستند نام ایران را در عرصه جهانی پرآوازه کند.

حجت الاسلام اشجری در ادامه تصریح کرد: مدیران و مسؤولان باید با همت مضاعف و کار مضاعف و روحیه انقلابی و بسیجی‌گری همراه با مردم، کشور را به سوی هدف‌های والا سوق دهند.

وی با تأکید براین که در بحث جهاد اقتصادی باید از شعار‌گرایی اجتناب کرد، گفت: در این بخش از قالب شعار باید بیرون آییم و به جای شعار به شعور اقتصادی برسیم.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان تشکیل کارگروه‌های علمی را یکی از مؤلفه‌های رسیدن به شعور اقتصادی بیان کرد.

وی
 با اشاره به جنگ نرم دشمن افزود: بحث «جهاد اقتصادی» نباید ما را از جنگ نرم غافل کند و از آن جایی که دشمن هجمه وسیعی به فرهنگ کشور وارد کرده است، بنابراین در سال «جهاد اقتصادی» نیازمند جهاد فرهنگی نیز هستیم./950/ت302/س

ارسال نظرات