۲۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۱۰۲۱۴۷
سال گذشته؛

هزار طلبه مازندرانی آموزش مقدماتی معارف مهدویت را فرا گرفتند

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) مازندران از برگزاری دوره‌های کوتاه مدت معارف مهدویت سال گذشته در این استان خبر داد و گفت: هزار طلبه مازندرانی آموزش مقدماتی معارف مهدویت را فرا گرفتند.
مدير عامل بنياد مهدويت مازندران
حجت الاسلام محمد‌رضا نصوری، مسؤل بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) مازندران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، به برگزاری دوره‌های آموزش کوتاه مدت مقدماتی معارف مهدویت ویژه طلاب حوزه‌های علمیه استان اشاره کرد و ادامه داد: این دوره آموزشی با حضور هزار نفر از طلاب خواهر و برادر مدارس علمیه استان برگزار شد. 

وی با بیان این که دوره های آموزشی معارف مهدویت در سال جدید نیز دنبال خواهد شد، افزود: این بنیاد آمادگی دارد این دوره ها را به صورت فراگیر تر در سطح مازندران برگزار کند.

حجت الاسلام نصوری با بیان این که گسترش این فرهنگ نورانی، سبب رشد و بالندگی هر چه بیشتر جامعه و حفظ آن از تباهی ها است، خاطرنشان کرد: باید با برنامه ریزی مناسب زمینه بسط و گسترش فرهنگ مهدوی در سطح جامعه را فراهم کنیم.

وی، تبلیغ و ترویج باور مهدوی وفرهنگ انتظار درسطح جوامع اسلامی را ضروری خواند وگفت: امروز باید به دنبال جهانی شدن این فرهنگ اصیل الهی باشیم.

حجت الاسلام نصوری، فرهنگ انتظار را سبب پایداری و پویایی جوامع اسلامی دانست و بیان داشت: امروز نقش سازنده اندیشه‌های مهدوی و انتظار در تعالی و سعادت جامعه اسلامی بر کی پوشیده نیست.

مسؤل بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) مازندران ترویج و تعمیق فرهنگ انتظار، تربیت نیروهای مستعد و کارآمد در زمینه تبلیغ، ارتقای باورهای دینی خاصه امامت و مهدویت و جلوگیری از آسیب های مهدویت و گروه های انحرافی را مهم ترین اهداف و برنامه‌های ‌بنیاد مهدویت در استان اعلام کرد و گفت: خوشبختانه تاکنون اقدامات زیادی در جهت تعمیق باور مهدوی در سطح جامعه صورت گرفته است.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت مقدماتی معارف مهدویت ویژه فرهنگیان مازندران خبر داد و گفت: این دوره آموزشی با حضور سه هزار نفر از فرهنگیان استان برگزار شد که استقبال گسترده ای نیز از آن صورت گرفت.

مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران در ادامه برگزاری دوره آموزشی تربیت مربی معارف مهدویت ویژه خواهران مبلغ، برگزاری دوره آموزشی تربیت مربی معارف مهدویت ویژه برادران طلبه مقیم قم، برگزاری دوره تربیت مربی معارف مهدویت ویژه طلاب مازندرانی مقیم قم، برگزاری دوره کوتاه مدت معارف مهدویت ویژه پرسنل دولت با همکاری استانداری و برگزاری دوره کوتاه مدت معارف مهدویت ویژه دانشجویان دانشگاه‌های مازندران را بخشی از دوره‌های آموزشی برگزار شده در استان اعلام کرد.

حجت الاسلام نصوری از برگزاری 18 همایش با موضوع مهدویت در طول این مدت در مازندران خبر داد و گفت: این همایش های تخصصی در شهرهای مختلف استان برگزار شد./950/پ202/س
ارسال نظرات