۲۴ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۱۰۱۹۹۶
اندیشمند شیعه عربستان:

شیعیان به هیچ وجه به انتقام از سنی ها نمی اندیشند

خبرگزاری رسا ـ اندیشمند شیعه عربستان از گسترش شایعات انتقام شیعیان بحرین از اهل سنت این کشور پس از آرام شدن اوضاع به شدت انتقاد کرد و خاطر نشان ساخت که شیعیان به هیچ وجه به انتقام از سنی ها نمی اندیشند.
شيخ حسين البيات
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ حسین البیات از اندیشمندان شیعه عربستان در جمع کثیری از شیعیان قطیف این کشور، از گسترش شیعه هراسی در بحرین به شدت انتقاد کرد و گفت: شیعیان سراسر جهان به هیچ وجه به انتقام از سنی ها نمی اندیشند و تاکنون در تاریخ ذکر نشده است که یک سنی توسط شیعیان به قتل رسیده باشد.

وی افزود: در بحرین به گونه ای از انتقام سخت شیعیان از سنی ها سخن گفته می شود که گویی شیعیان همواره در حال کشتار اهل تسنن بوده اند، در حالی که شیعیان عراق خود را پیش مرگ برادران سنی خود کرده و آنها بودند که در مناطق غیر شیعه کشته می شدند.

شیخ حسین البیات تصریح کرد: شیعیان از گذشته تاکنون پرچمدار پیام اسلام بوده اند و هر فردی که با تاریخ پیروان اهل بیت(ع) آشنا باشد بر صداقت این مدعا تاکید می ورزد.

این اندیشمند شیعه اسلام را دین محبت و برادری ذکر کرد و اظهار داشت: اسلام دین برادری است و باید همگان نسبت به این امر اذعان داشته و در جهت گسترش محبت و برادری و پرهیز از تفرقه و جنگ تلاش کنند.

گفتنی است در روزهای گذشته در بحرین شایع شده بود که پس از آرام شدن اوضاع در این کشور، شیعیان انتقام سختی از سنی ها خواهند گرفت.

این شایعات که ساخته و پرداخته نظام حاکم است با هدف گسترش فتنه های مذهبی و دور ساختن مردم از قیام علیه رژیم صورت می گیرد.

علمای شیعه بحرین همواره نسبت به بروز نزاع های مذهبی در این کشور هشدار داده بودند و در جدیدترین بیانیه خود، بر لزوم استفاده از شعارهای وحدت انگیزانه در مراسم عزاداری بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) تاکید کرده بودند./980/گ
ارسال نظرات