۲۴ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۱۰۱۹۶۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

ساماندهی جلسات مذهبی بانوان ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به افزایش جلسات مذهبی خواهران در سطح استان، شناسایی و ساماندهی این گونه جلسات را ضروری دانست و گفت: متأسفانه در برخی موارد مطالبی غیر واقعی در این محافل بیان می شود که نیازمند توجه بیشتر است.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکربان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در جمع خواهران مبلغ استان، برگزاری دوره های آموزشی برای خواهران مبلغ را ضروری دانست و گفت: سال گذشته بیش از صد دوره آموزشی ویژه مبلغان خواهر استان برگزار شد.

وی، شناسایی، تقویت بنیه علمی و مهارت های تبلیغی مبلغان از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی را یک ضرورت مهم دانست و خاطرنشان کرد: افزایش سطح معلومات و توانایی مبلغان در مقابله با شبهات دشمنان یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری دوره های آموزشی در سال گذشته بوده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، آسیب‌شناسی فرهنگ دینی و دینداری در عصر ارتباطات، ترویج فرهنگ نماز و نماز‌خوانی، آشنایی با جریان‌های انحرافی، ولایت‌مداری و بصیرت دینی، عفاف و حجاب، مبانی تحکیم فرهنگ خانواده، آشنایی با ناهنجاری های اجتماعی، جنگ نرم و چگونگی مقابله با آن و فلسفه مهدویت از جمله موضوعات بررسی شده در این دوره‌های آموزشی بوده است.

حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود، مجهز شدن به اطلاعات روز و برخورداری از محتوی دینی و علمی را بسیار ضروری عنوان کرد و افزود: مبلغان باید بتوانند خود را به توانمندی‌های اطلاعاتی روز دنیا مجهز کنند.

وی با بیان این که تجهیز مبلغان به امکانات نرم‌افزاری عامل تأثیرگذاری تبلیغ خواهد بود، تصریح کرد: مبلغان باید تلاش کنند موزه‌های دینی را طبق مقتضیات زمان و مکان با هم تطبیق دهند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران ادامه داد: متولیان امور تبلیغی و دینی باید همه فعالیت‌ها، پروژه‌های دینی و آموزهای مذهبی را برای اثر بخشی بیشتر و فرهنگ‌سازی در جامعه با رعایت اقتضای زمان و مکان اعمال کنند.

وی با تأکید براین که طرح شناسایی و ساماندهی خواهران مبلغ باید به صورت جدی دنبال شود، گفت: خوشبختانه از ابتدای آغاز به کار این طرح اقدامات مناسبی در بحث آموزش این افراد صورت گرفته است.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به افزایش جلسات مذهبی خواهران در سطح استان، شناسایی و ساماندهی این گونه جلسات را ضروری دانست و گفت: متأسفانه در برخی موارد مطالبی غیر واقعی در این محافل بیان می‌شود که نیازمند توجه بیشتر است.

وی با تأکید براین که امروز دشمنان اسلامی به دنبال ایجاد انحراف در اعتقادات دینی مردم هستند، تصریح کرد: دشمن تلاش می‌کند با ترویج خرافه و بدعت در محافل مذهبی خانگی زمینه انحراف مردم از اعتقادات دینی را فراهم کند./950/پ202/س

ارسال نظرات