۲۱ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۱۰۱۷۳۷
مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران:

سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه مازندران در 15 شهر راه‌اندازی شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران از راه‌اندازی سامانه جامع بقاع و موقوفات در 15 شهر استان خبر داد و گفت: با راه‌اندازی کامل سامانه جامع موقوفات و بقاع کلیه اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه به روز می شود.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، امروز در جلسه شورای اداری این اداره کل در ساری از راه اندازی سامانه جامع بقاع و موقوفات در 15 شهر استان خبر داد و گفت: با راه اندازی کامل سامانه جامع موقوفات و بقاع کلیه اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه به روز می شود.

وی افزود: فناوری اطلاعات و ارتباطات نیاز اصلی هر اداره بوده و با افتتاح این سامانه مشکلات فناوری اطلاعات و ارتباطات رفع خواهد شد.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه گفت: تا به امروز اطلاعات دو هزار و 200 موقوفه و شش هزار و 700 رقبه و 300 بقاع متبرکه استان وارد سامانه شده است که آمار قابل توجهی است.

حجت الاسلام سهرابی به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال جهاد اقتصادی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، در سال جدید از تعبیر جهاد استفاده کردند و همه باید جهت تحقق اقتصاد پایدار حرکت جهاد گونه داشته باشند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید براین که آحاد جامعه اسلامی باید در عرصه جهاد اقتصادی تلاش مضاعف داشته باشند، خاطرنشان کرد: تحقق عملی شعار امسال نیازمند همت و تلاش مضاعف همگان است.

وی با بیان این که نامگذاری هر ساله مقام معظم رهبری حرکتی شعاری نیست، ادامه داد: تحقق واقعی جهاد اقتصادی نظام مقدس جمهوری اسلامی را در دنیا مقتدر تر خواهد کرد.

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به این که نامگذاری سال 89 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال همت و کار مضاعف زمینه شکوفایی بخش‌های مختلف کشور را فراهم کرد، ادامه داد: ایران اسلامی در سال گذشته در اوج اقتدار قرار داشت که همه آنها مرهون تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری بود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حرکت در مسیر جهاد اقتصادی را یک تکلیف دانست و تصریح کرد: وحدت و همدلی و تلاش همه جانبه زمینه تحقق واقعی شعار امسال را فراهم می کند.

وی ادامه اد: سازمان اوقاف وامور خیریه نیز به نوبه خود در بخش موقوفات و بقاع و اماکن متبرکه با همت و تلاش مضاعف حرکت جهادگونه ای خواهد کرد تا به فرمایشات مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشاند.

حجت الاسلام سهرابی در ادامه به برخی از فعالیت ها و برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران در راستای ترویج فرهنگ و سنت دینی وقف اشاره کرد و افزود: تشکیل سامانه جامع بانک اطلاعات موقوفات، سنددار کردن موقوفات و بقاع، تلاش برای به روز کردن مال الاجاره ها، سطح بندی بقاع، تهیه و تدوین طرح توسعه امامزادگان و اطلاع رسانی برون سازمانی و درون سازمانی از جمله این فعالیت ها بوده است./950/پ202/س
ارسال نظرات