۱۹ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۱۰۱۵۸۷
امام جمعه قم:

آمریکا در کشورهای اسلامی حمام خون به راه انداخته است/ طایفه گری عربستان در پیروزی بحرینی ها تاثیری ندارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم، با انتقاد از سیاست های خصمانه آمریکا در منطقه خاورمیانه، لشگرکشی خدام قلابی حرمین شریفین را به بحرین محکوم کرد و از انقلابیون بحرین خواست مقاوم باشند و بدانند که پیروزی نهایی از آن آنها است.
1/ آيت الله حسيني بوشهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه موقت قم در خطبه های این هفته نماز جمعه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به تحولات اخیر در منطقه از کشتار بیرحمانه مردم و مسلمانان در ممالک اسلامی به ویژه کشور بحرین ابراز تاسف و این جنایات را محکوم کرد.

وی با بیان اینکه در بحرین زنان و کودکان امنیت ندارند و دشمنان تمام چهره‌های مبارز را سرکوب کرده و زندانیان را به عربستان منتقل نموده اند، لشگرکشی خادمان قلابی حرمین شریفین برای سرکوب مردم بحرین را محکوم کرد و خطاب به حکام سعودی، ابراز داشت: شما خادم الحرمین هستید آیا مبارزان بحرینی را برای زیارت خانه خدا به عربستان منتقل کرده‌اید یا آنها را به زندان برده‌اید؟

امام جمعه قم ادامه داد: مسلمانان جهان از عربستان انتظار داشتند برای حل این مشکل نماینده بفرستد و میانجیگری کند نه اینکه ارتش خود را برای سرکوب و قتل مردم به بحرین  گسیل کند.

وی با بیان اینکه حکام سعودی به طایفه گری دامن می زنند، ابراز داشت: ما انتظار داشتیم سربازان شما در کنار مردم مظلوم غزه، لیبی و یمن باشند ولی شما به طایفه گری دامن می‌زنید و متاسفانه عده‌ای هم که ادعای رهبری دینی دارند فتواهای شیطانی صادر می‌کنند و حکم به اباحه جان مردم می دهند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با انتقاد شدید از سیاست های مکارانه آمریکا در منطقه خاورمیانه، تاکید کرد: امروز آمریکا در دنیای اسلام منفور است و سعی می‌کند با حمایت از عربستان برای کشتار مردم بحرین مقداری از تنفر خودش را به شما منتقل کند.

امام جمعه قم با اشاره به آیات و روایاتی، خطاب به مردم مظلوم بحرین، ابراز داشت: مردم مظلوم بحرین بدانند که پیروزی از آن آنهاست و آنها باید مقاوم باشند و بدانند طایفه گری آل سعود در کشتار آنها هیچ تاثیری در این پیروزی ندارد.

وی با اشاره به خروش حماسی حوزویان در سراسر کشور در محکومیت کشتار مسلمانان گفت: حوزویان نیز در محکومیت این حوادث و کشتار مسلمانان به ویژه قتل عام مردم بحرین تجمع اعتراض آمیزی را با حضور مراجع تقلید برگزار کردند.

عضو جامعه مدرسین ادامه داد: در پی کشتار مردم مظلوم بحرین مراجع تقلید در تجمع باشکوه در مسجد اعظم قم حضور یافتند و همدردی خود را با مظلومان بحرین نشان دادند که ما از این بزرگواران تشکر می کنیم.

مردم لیبی قربانی خودکامگی و منفعت طلبی قدافی و غرب می شوند

امام جمعه قم همچنین کشتار انقلابیون لیبی از سوی مزدوران قذافی و نیروهای ناتو را محکوم کرد و اظهار داشت:‌ نیروهای ناتو به عنوان دفاع از مردم این کشور بسیج شدند ولی در این بین این مردم هستند که زیر موشک ها و توپ و تانک ها قرار دارند و جان خود را از دست می دهند.

وی اضافه کرد: درپی این اتفاقات انقلابیون لیبی به ستوه آمده و اعلام کردند حمایت ناتو را نمی‌خواهند و خودشان می‌تواند از پس قذافی برآیند، اما با کمال تاسف غربی‌ها برای اینکه منافع شان به خطر نیفتد به فکر چاره اندیشی برای جایگزین قذافی هستند.

آیت الله حسینی بوشهری همچنین با اشاره به وضعیت دیگر کشورهای اسلامی از جمله یمن ابراز داشت: متاسفانه آمریکا و همپیمانان این کشور در منطقه، مردم را آماج وحشیانه ترین هجمه ها قرار داده و حمام خون در کشورهای اسلامی راه انداخته اند.

امام جمعه قم همچنین با اشاره به روز 20 فروردین روز فناوری هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، پیشرفت های هسته ای را ستود و این پیشرفت ها را مرهون هدایت های رهبر معظم انقلاب، ایمان، خودباوری و اعتماد به نفس مردم و مسئولان ارزیابی و از تلاش های بی وقفه دانشمندان جوان کشور تقدیر کرد.

کار اقتصادی با عبادت و فرهنگ دینی منافات ندارد

وی در بخش دیگری از خطبه دوم نماز جمعه قم با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهاد اقتصادی، این نامگذاری را بسیار حکیمانه خواند و تصریح کرد: در دین مبین اسلام مسایل اقتصادی با مباحث معنوی و دینی ارتباط دارد.

خطیب جمعه قم ادامه داد: فعالیت اقتصادی عامل عزت جامعه اسلامی است و باید توجه داشت که کار اقتصادی با عبادت و فرهنگ دینی منافات ندارد و می‌ توان هم پاسدار حریم فرهنگ دین بود و هم در عرصه های اقتصادی فعالیت کرد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه بیکاری ضربه اقتصادی به افراد و جامعه وارد می‌کند تاکید کرد: ائمه اطهار(ع) برای شکوفا کردن کار اقتصادی در جامعه تاکیدات بسیار ویژه و مهمی داشته اند و ما باید به این مسائل توجه کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خواستار ایفای نقش آحاد ملت و مسؤولان در راستای جهاد اقتصادی شد و بیان داشت: اگر آحاد جامعه ما وارد عرصه جهاد اقتصادی شوند و روحانیان نیز در این عرصه وراد شوند و فرهنگ سازی کنند گوی سبقت را از رقبا خواهیم ربود.

خطیب جمعه قم همچنین با تبریک ولادت حضرت زینب کبری(س) از این بانوی بزرگوار به عنوان قهرمان عبادت، صبر، بردباری و حلم یاد کرد و با تاکید بر اینکه جامعه به ویژه بانوان باید از ایشان الگو بگیرند، ابراز داشت: حضرت زینب(س) در برابر دشمن تسلیم ناپذیر بود و جامعه ما باید به شخصیت ایشان توجه کند. /924/پ202/ج

ارسال نظرات