۰۹ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۱۰۱۰۷۰
پژوهشگر حوزه علمیه قم:

دشمنان توان مقابله با پیشرفت اسلام را ندارند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر نشر نوید اسلام در واکنش به اهانت اخیر جهان کفر و استکبار به قرآن کریم در یکی از کلیساهای آمریکا، دشمنان اسلام را در برابر پیشرفت روزافزون اسلام و مسلمانان ناتوان خواند.
حجت الاسلام عقيقي بخشايشي قرآن


حجت‌الاسلام عبدالرحیم عقیقی بخشایشی، مسؤول دفتر نشر نوید اسلام در واکنش به اهانت اخیر جهان کفر و استکبار به قرآن کریم در یکی از کلیساهای آمریکا، دشمنان اسلام را در برابر پیشرفت روزافزون اسلام و مسلمانان ناتوان خواند و گفت: دشمنان توان مقابله با پیشرفت اسلام را ندارند، از این‌رو عقده‌گشایی می‌کنند.

وی با اشاره به بیداری ملت‌های مسلمان و حوادث منطقه، آن را سبب خشم دشمنان اسلام دانست و افزود: مبدأ و منشأ تمام پیشرفت‌های مسلمانان و رشد روزافزون اسلام در دیگر کشورها، قرآن کریم است، دشمنان این را می‌دانند اما دستشان بسته است و از انجام هر حرکتی جز اهانت به کلام الله مجید ناتوان هستند.

این محقق حوزوی با بیان این‌که دشمنان بیداری کشورهای اسلامی را برگرفته از انقلاب اسلامی می‌دانند، از این‌رو برای جلوگیری از این پیشرفت این‌گونه با اهانت به قرآن عقده‌گشایی می‌کنند، گفت: دشمنان که زورشان به ملت‌های بیدار نمی‌رسد عامل این بیداری و آگاهی که همانا قرآن مجید و تعالیم اهل بیت(ع) است را هدف گرفته‌اند.

وی اهانت به قرآن کریم را عملی بسیار قبیح، غیر فرهنگی و غیرتمدنی دانست و خطاب به سران کفر اظهار داشت: روز به روز تلألو و درخشندگی قرآن مجید بیشتر خواهد شد و این خیال را که بتوانید با این کارهای مذبوحانه جلوی پیشرفت آیین اسلام را بگیرید، به گور خواهید برد.

حجت‌الاسلام عقیقی بخشایشی با اشاره به آیه «یُرِیدُونَ أَنْ یُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَیَأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَنْ یُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ»، تصریح کرد: خداوند متعال ضامن پیشرفت اسلام و آیین حق خویشتن است هرچند کافران کراهت داشته و از آن ناراحت شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وظیفه سازمان کنفرانس اسلامی و به ویژه تمام مسلمانان جهان در دفاع از مقدسات خود اشاره کرد و گفت: وقتی مسلمانان از مقدسات خود دفاع و ناراحتی خود را ابراز کردند، دشمنان متوجه خواهند شد که این‌ها حامی کتاب مقدس هستند و با این عمل‌های ابلهانه کاری از پیش نمی‌برند.

مسؤول دفتر نشر نوید اسلام البته عمل قبیح اهانت به قرآن را از سوی گروه‌های تندرو در عالم مسیحیت و پیروان ادیان دیگر با تحریک سیاسیون و سیاستمدارن غربی دانست و افزود: کشوری مانند آمریکا، عامل انزوای سیاسی و از دست رفتن نفوذش را در مناطق مختلف قرآن می‌داند و از این بابت بسیار ناراحت است.

وی با اشاره به قیام ملت‌های مسلمان منطقه، اهانت به قرآن در کلیسای آمریکایی را بی‌ارتباط با این جریان ندانست و ابراز داشت: قیام ملت‌های مسلمانان منطقه از قرآن سرچشمه می‌گیرد، مشرکان این موضوع را به خوبی می‌دانند و همانا عامل اصلی را نشانه رفته‌اند. /920/ت302/ص

ارسال نظرات