۰۹ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۱۰۱۰۶۳
خطیب جمعه ربیعیه عربستان:

پیروزی ملت بحرین قطعی است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه ربیعیه عربستان کشتار مردم مظلوم بحرین را محکوم کرد و پیروزی آنان را قطعی خواند.
شيخ عبدالكريم الحبيل خطيب جمعه ربيعيه عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ عبدالکریم الحبیل خطیب جمعه ربیعیه عربستان در جمع کثیری از شیعیان این شهر، کشتار مسلمانان مظلوم و بی دفاع بحرین را به شدت محکوم کرد و گفت: مردم بحرین در پی حقوق مصوب توسط سازمان ملل و سازمانهای حقوق بشر هستند و پیروزی ملت آزاده طلب بحرین قطعی است.

وی افزود: شهروندان بحرین، دوست، همسایه و خانواده ما به شمار می آیند و موظف هستیم تا از آنان که هم اکنون در دل همه آزادگان جهان وجود دارند حمایت کنیم.

حجت الاسلام الحبیل تصریح کرد: ملت بحرین که به صورت مسالمت آمیز در پی مطالبات خود هستند با سرکوب و قلع و قمع مواجهند، گناه آنان شیعه بودن است و به همین دلیل مورد کشتار قرار گرفته اند.

خطیب جمعه ربیعیه عربستان اظهارات فتنه انگیزانه قرضاوی را مورد انتقاد قرار داد و اظهار داشت: تهاجم شدید قرضاوی علیه ملت بحرین و طایفه ای خواندن قیام آنان سبب گسترش فتنه های طایفه ای در این کشور می شود و این مساله خطر بزرگی برای امت اسلامی به شمار می آید.

وی ادامه داد: بیش از 60 در صد از مردم بحرین به خیابان ها ریخته و اعتراض خود را به رژیم آل خلیفه اعلام کردند، حضور بیش از 60 درصد مردم در راهپیمایی ها در دنیا بی نظیر است و این نشان می دهد که ملت بحرین اعم از سنی و شیعه خواستار تغییر نظام هستند.

شیخ عبدالکریم الحبیل آزادی زندانیان شیعه در عربستان را خواستار شد و گفت: مقامات عربستان باید زندانیان شیعه فراموش شده را که 16 سال است بدون محاکمه در زندان بسر می برند آزاد و همچنین جوانانی را که به دلیل راهپیمایی مسالمت آمیز بازداشت شده اند را از حبس خارج کنند.

گفتنی است 9 تن از شهروندان شیعه قطیف عربستان که به زندانیان فراموش شده شهرت یافته اند 16 سال است که بدون محاکمه و به اتهام انفجار پایگاه نظامی آمریکا در این شهر زندانی شده اند و تاکنون هیچ مدرکی دال بر گناه کار بودن این افراد بدست نیامده است./980/ج
ارسال نظرات