۲۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۰:۲۶
کد خبر: ۱۰۰۸۴۵
نایب رییس مجلس:

حکام بی‌هویت و بی‌شخصیت سعودی طلایه دار اختلاف هستند

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس شورای اسلامی، بیداری امت اسلامی را عامل درهم شکسته شدن هیمنه استکبار جهانی دانست و با بیان اینکه پایگاه های دیروز استکبار و آمریکا زیر گام های استوار امت اسلام خرد شده است، گفت: انقلاب اسلامی ایران مفتخر است که در طول سه دهه زمینه ساز وحدت امت اسلام بوده است.
ابوترابي نائب رييس مجلس شوراي اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد، نایب رییس مجلس شورای اسلامی، جمعه شب در مراسم بزرگداشت شهدای بحرین که با حضور مراجع تقلید و علما در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به آموزه های دینی و قرآنی، دشمن شناسی و ایستادگی در برابر ظالمان را یک از مهم ترین تاکیدات عنوان کرد.

وی افزود: دشمن شناسی و مقاومت در برابر استکبار و ظالمان، اصلی بود که امت اسلام مدت ها آن را از یاد برده بود و دنیای استکبار سرنوشت امت اسلام را در دستان ناپاک خود داشت و هویت و حیثیت اسلام و مسلمانان را پایمال می کرد.

امام و رهبری جریان قدرتمند بیداری امت اسلام را مدیریت کردند

حجت الاسلام ابوترابی با بیان اینکه مدت ها دنیای اسلام زیر چکمه های خونین استکبار و حکام جائر بود و فریادی بلند نمی شد، اظهار داشت: امام خمینی(ره) جریان قدرتمند رویارویی با آمریکا و نظام سلطه را احیا و مدیریت کرد و دنیای اسلام را در مسیر بیداری و آگاهی قرار داد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: حضرت آیت الله خامنه ای خلف صالح امام راحل با مدیریت هوشمندانه، آگاهانه و مدبرانه این جریان قدرتمند رویارویی با نظام سلطه را تدبیر و مدیریت کردند.

وی خاطرنشان کرد: اگر جمهوری اسلامی ایران در برابر زیاده خواهی آمریکا و استکبار در عرصه های مختلف ایستادگی نمی کرد و اقتدارآنها را در این عرصه ها فرو نمی ریخت، امروز شاهد موج بیداری اسلامی نبودیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس ادامه داد: دنیای اسلام مشاهده می کند که نظام اسلامی ایران در سایه الهام از هدایت های قرآن و محوریت ولی فقیه و حضور آگاهانه ملت قرار است در عرصه های مختلف کمر استکبار را بشکند.

موج بیداری امت اسلام متاثر از انقلاب اسلامی ایران است

حجت الاسلام ابوترابی تصریح کرد: در هر عرصه ای که نظام در برابر استکبار به سرکردگی آمریکا ایستاد، این نظام اسلام و امت اسلام بود که به پیروزی رسید.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران موج مقاومت در برابر نظام سلطه و استکبار را احیا کرده است، افزود: به برکت موج بیداری الهام گرفته از انقلاب اسلامی ایران، دنیای اسلام به مشت گره شده در سینه استکبار جهانی تبدیل شده است.

نایب رییس مجلس با اشاره به اینکه امت اسلام به خوبی دشمن اصلی خود را شناخته است، یادآور شد: شاهان کوچک و خورد در حکام فاقد صلاحیت و حیثیت و شخصیت، توان لحظه ای ایستادگی در برابر امواج پرخروش امت اسلام را ندارند.

وی گفت: قدرت نظامی، اقتصادی و رسانه ای آمریکا که امروز با تمام وجود در برابر جریان قدرتمند بیداری و آگاهی امت اسلام قرار گرفته و در هر عرصه ای که شاهد این رویارویی بوده ایم، این اسلام و مسلمانان بودند که به پیروزی دست یافتند.

حجت الاسلام ابوترابی با اشاره به اینکه اشدا علی الکفار امروز در امت اسلام تجلی و معنا یافته است، ابراز داشت: به برکت انقلاب اسلامی ایران ملت های منطقه بیدار شده اند و با الهام از رهبری های برآمده از فقاهت و مرجعیت در مقابل زورگویان بپا خاسته اند.

وی در ادامه سخنان خود وحدت را دومین عنصر و حلقه مفقوده دنیای اسلام ارزیابی کرد و ابراز داشت: دشمنان با دسیسه و توطئه و فرقه تراشی تشتت و اختلاف را در امت اسلام نهادینه کرده بودند و می خواستند بین مذاهب مختلف اسلامی از جمله شیعه و سنی تفرقه ایجاد کنند.

این فعال سیاسی تاکید کرد: نظام اسلامی ایران مفتخر است که در طول بیش از سه دهه زعامت و رهبری امت اسلام زمینه ساز وحدت مسلمانان بوده و وحدت را حتی در بین سایر ادیان الهی هم نهادینه کرده است.

وی با بیان اینکه رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه نیز در سایه بیداری امت اسلام دولت لائیک را در این کشور کنار زد و عقب راند، بیان کرد: خوشبختانه امروز در بدنه نظام اسلامی این تفکر نهادینه شده است.

نظام اسلامی ایران زمینه ساز وحدت مسلمانان در جهان است

حجت الاسلام ابوترابری تصریح کرد: حکام بی هویت و بی شخصیت عربستان سعودی طلایه دار اختلاف هستند، اما اینها باید بدانند جریان قدرتمند بیداری اسلامی به پیش می رود.

وی افزود: نظام اسلامی ایران مفتخر است با الهام از آموزه های قرآن و معارف اهل بیت(ع) و در سایه تمسک به قرآن و محوریت رسول الله(ص) زمینه وحدت امت اسلام را فراهم بیاورد.

این فعال سیاسی در ادامه با محکوم کردن جنایات مزدوران عربستان و ارتش بحرین در کشتار مسلمانان این کشور، گفت: امروز بحرین در سایه بیداری علما و مردم به نماد وحدت امت اسلام تبدیل شده است.

وی ادامه داد: در آینده نه چندان دور شاهد اقتدار و عزت امت اسلام و شکست و زوال استکبار و حکومت های وابسته خواهیم بود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: امروز پایگاه ها و تکیه گاه های دیروز استکبار زیر گام های استوار امت اسلام خرد شده است و بزودی جریان قدرتمند اسلام ریشه های استکبار را برخواهد چید. /924/پ201/ص
ارسال نظرات