۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۵۷۳۲۵۶
امام جمعه تبریز:

هزینه ایستادگی در برابر آمریکا به مراتب کمتر از سازش است

حجت‌الاسلام والمسلمین مطهری‌اصل با تأکید بر این‌که راه حل مشکلات اقتصادی کشور نباید در مذاکره با آمریکا جستجو شود، گفت: هزینه ایستادگی به مراتب کمتر از هزینه سازش در برابر آمریکا است.
احمد مطهری اصل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مطهری‌اصل، امام جمعه موقت تبریز امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اعلام آمادگی رییس جمهور آمریکا برای مذاکره با ایران بدون پیش شرط اظهار داشت: فردی که دائم ایران را تروریست معرفی می کند، از برجام خارج می‌شود و دروغگویی را پیشه خود کرده است؛ آیا قابل اعتماد است؟

وی با یادآوری تهدیدهای ترامپ و اعمال تحریم‌های جدید علیه کشورمان از سوی آمریکا، خاطرنشان کرد: به یقین اعلام آمادگی برای مذاکره با هدف ایجاد جنگ روانی و راه‌اندازی دو دستگی در داخل کشور است، باید فهمید که چرا ترامپ امروز صحبت از مذاکره بدون پیش شرط دارد.

امام جمعه موقت تبریز با تأکید بر این‌که هدف ترامپ مقصر جلوه دادن طرف ایرانی‌ها در مسائل مختلف است، افزود: رئیس‌جمهور کذاب آمریکا فردی است که توافق بین المللی برجام را به راحتی نقض کرد؛ از این رو ملت ایران هیچ‌گاه به مذاکره با آمریکا خوش‌بین و حاضر به سازش و مذاکره با آمریکا نیست.

وی با بیان این‌که هزینه ایستادگی در برابر آمریکا به مراتب کمتر از هزینه سازش است، افزود: راه حل مشکلات اقتصادی کشور نباید در مذاکره با آمریکا جستجو شود، از دولت می خواهیم در برابر فشار اقتصادی و سیاسی ایستادگی کرده و دست در دست ملت، اهداف عالی انقلاب را پیش برد.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری‌اصل با تأکید بر این‌که اگر به جوانان متخصص، مخلص، متعهد و انقلابی تکیه شود، مشکلات حل می‌شود، گفت: مسؤولان باید جسارت کارهای بزرگ را داشته باشند، مسوولان در رابطه با بازار ارز و سکه مدام می گویند؛ صبر کنید و اگر کاری نکنند قطعا سررشته کار از دست‌شان خارج خواهد شد.

امام جمعه موقت تبریز با تاکید به اینکه هدف دیگر ترامپ از مذاکره بدون شرط با ایران، این است که می‌خواهد مذاکره را فرسایشی کند، ادامه داد: آمریکا علاقه به مذاکره دارد و می‌خواهد مذاکره برای مذاکره انجام دهد تا بلکه ملت را آرام آرام ناامید کند و توان مقابله در برابر آمریکا را بگیرد.

وی با بیان این‌که رییس جمهور آمریکا در شرایط کنونی به دنبال ایجاد گسستگی میان ملت، ولایت و نظام است، تصریح کرد: ترامپ امروز با وحدت ملت ایران روبه‌رو شده است، به طوریکه سردار سلیمانی در این رابطه گفته بود که من به تنهایی جلوی آمریکا هستم و نیازی به سایر مردم نیست.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری‌اصل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی اظهار داشت: انتظار داریم دولت به تخصص و خلاقیت جوانان بها دهد، تا کارهای جهادی انجام دهند چراکه دادن صرف مدرک دانشگاهی، دکتر و مهندس تولید کردن دردی از جامعه دوا نمی‌کند.

وی با تأکید بر این‌که امروز نیازمند نگرش جهادی در عرصه تولید علم و تولید ثرورت از این فرآیند هستیم، خاطرنشان کرد: نباید در مقابل افرادی که اقدامات جهادی دارند، سنگ‌اندازی شود، دانشگاه و حوزه‌های علمیه نباید به اعطای مدرک تکیه کنند و اولویت اصلی را کار جهادی بدانند.

امام جمعه موقت تبریز در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت سالروز حقوق بشر اسلامی گفت: مصداق حقوق بشر غربی‌ در بمباران هیروشیما از سوی آمریکا تجلی یافته است، این یعنی حقوق بشر برای آمریکا به ملعبه‌ای برای کوبیدن سایر کشورها است،به یقین حقوق بشر ملعبه‌ای در دست غرب برای اقدامات استکباری و استعماری است.

وی با بیان این‌که طالبان، القاعده، داعش و دیگر گروهک‌های تروریستی ساخته و پرداخته خود آمریکا هستند، تصریح کرد: امروز آمریکا حامی درجه یک رژیم سعودی‌ها در بمباران و کشتار مردم مظلوم یمن است، قطعا دفاع از مردم مسلمان یمن، فلسطین و بحرین ضدحقوق بشر از نظر آمریکا است./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات