۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۵۶۸۲۹۵
مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد:

اندیشه تحولی باید گفتمان غالب حوزه علمیه باشد

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد گفت: تا زمانی که تحول در بدنه حوزویان و در فکر طلاب جوان رسوخ نکند و به‌صورت گفتمان غالب درنیاید آرمان تحول حوزه علمیه محقق نمی‌شود.
حجت الاسلام نعمت الله آزموده

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به راهکارها و راه‌حل‌های تحقق آرمان تحول حوزه علمیه، گفتمان سازی را یکی از این راه‌حل‌ها دانست و افزود: تا زمانی که تحول در بدنه حوزویان و در فکر طلاب جوان رسوخ نکند و به‌صورت گفتمان غالب درنیاید امکان تحول نیست و حرف از تحول امری بیهوده است.

وی باورپذیری تحول در تمام سطوح را از دیگر راهکارهای تحقق این امر مهم دانست و اضافه کرد: باید افراد باور کنند تحول مقطعی نیست و طبق نظریه حرکت جوهری و ماهوی در تمامی سطوح و مراتب و درجات حوزه علمیه امکان تحول وجود دارد.

به گفته حجت‌الاسلام آزموده تحول در حوزه علمیه صرفاً متوقف بر تحول در کتب درسی نیست بلکه تمام شئون حوزه را در برمی‌گیرد.

وی قبول مسؤولیت در بدنه حوزه را دیگر لازمه تحقق آرمان تحول در حوزه علمیه برشمرد و گفت: افراد مؤثر در تحول حوزه علمیه فقط مراجع تقلید و ولی فقیه و بزرگان حوزه نیستند؛ بلکه باید تمامی بدنه حوزه علمیه در ایفای نقش مؤثر برای رسیدن به تحول مطلوب مسؤولیت قبول کنند.

حجت‌الاسلام آزموده تصریح کرد: در این زمینه از طلبه مقدمات گرفته تا طلاب سطوح عالیه و فضلای حوزه و اساتید مقاطع مختلف حوزه تا مراجع تقلید در کنار مدیران و کادر اداری حوزه‌های علمیه، هر یک به سهم خود در برابر تحول حوزه مسؤولیت دارند و باید به این مسؤولیت عمل کنند.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد خاطرنشان کرد: طبق آیه 8 سوره تکاثر که می‌فرماید «ثم لتسئلنّ یومئذ ٍ عن النعیم» قطعاً ً کوتاهی در ایفای نقش و عمل به وظیفه تحولی، سؤال و عقاب جدی را در پی خواهد داشت./9314/ت303/ب1

ارسال نظرات