۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۵۵۶۰۶۱
سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان:

نمایشگاه کتاب بهار فعالیت های فرهنگی در کشور است

حجت الاسلام سپهر با اشاره به ترویج فرهنگ و مطالعه، گفت: نمایشگاه کتاب بهار فعالیت های فرهنگی در کشور و هر استانی است که زمینه ساز شکوفایی گل های فکری و اندیشه های علما محسوب می شود.
حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان

حجت الاسلام سیدلطف الله سپهر، سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب از فعالیت های شاخص و جامع  وازرت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، ابراز داشت: این فعالیت فرهنگی همه اقشار جامعه اعم از فرهیختگان، دانشگاهیان، فرهنگیان، دانش آموزان، متخصصان حوزه های صنعت، هنرمندان و عموم مردم را در بر می گیرد.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان عنوان داشت: نمایشگاه کتاب بهار فعالیت های فرهنگی در کشور و هر استانی است که زمینه ساز شکوفایی گل های فکری و اندیشه های علما محسوب می شود؛ از این رو برپایی دوازدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان با توجه به اوضاع مالی جامعه و دولت گامی نیک بود.

مدیر پیشین نهاد کتابخانه های عمومی خوزستان با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ مطالعه گفت: اصحاب رسانه، صداوسیما و تریبون های دینی باید مروج فرهنگ مطالعه وکتاب باشند و به همان مقدار که بحث سلامت و تغذیه پاک در جامعه مورد توجه مسؤولان دینی و فرهنگی و اجرایی است به بحث کتاب و کتابخوانی که آموزه دینی مورد تأکید معصومین است توجه ویژه ای داشته باشند.

مدیر پیشین اداره ارشاد خوزستان گنجاندن کتاب در سبد خرید خانواده ها را خواستار شد و افزود: در مکتب اسلام و در نظام اسلامی و فرهنگ ملت ایران کتاب، کتابخوانی، قرآن، تفسیر، دعا، نهج البلاغه، دیوان حافظ، شاهنامه و شعر جایگاه خاص خود را دارد که بستر خوبی برای توسعه فرهنگ کتابخوانی است.

حجت الاسلام سپهر در رابطه با کاهش سرانه مطالعه ابراز داشت: فضای مجازی تأمین کننده نیازمندی های جامعه است و محیط خانواده، آموزش و پرورش و دانشگاه آنگونه که باید باشد مهیای مطالعه در حین آموزش نیست یا کم در آنها به مسأله آموزش و مطالعه پرداخته می شود.

وی اقبال عمومی به فرهنگ مطالعه را نیازمند توجه خانواده، آموزش و پرورش، دانشگاه ها و رسانه های فرهنگ ساز دانست و گفت: خوزستان از لحاظ کتاب و کتابخوانی جزو استان های برتر است./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات