۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۵۵۴۷۴۳
تولیت آستان قدس رضوی:

فتنه جدید دشمن ایجاد ناامیدی در بین مردم است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: دشمن فتنه جدیدی را در حال حاضر ایجاد کرده و آن هم ایجاد یاس و نا امیدی در بین مردم است.
رئیسی

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی و نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز در جمع مردم در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در بیرجند اظهار داشت: امروز حضور فرهیختگان و دلدادگان با هر سلیقه و گرایشی را شاهد هستیم که دلداده به انقلاب اسلامی و پایبند به میثاق با ولایت و رهبری هستند.

وی افزود: مردم ایران پایبند میثاق با ولایت و رهبری بوده و تایید کننده آنچه که در این ۳۹ سال از افتخارات و عزت ها که ملت ایران آفریده هستند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه همه روزها روز خدا است اما ۲۲  بهمن یوم الله است، بیان کرد: اینکه این روز را یوم الله می گویند برای جلوه قدرت لایزال الهی است که در این روز به صورت یک معجزه بود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: در این روز مردم ایران بر حکومت ستم شاهی پیروز شدند که امر معجزه آسایی بود و ۲۲ بهمن فقط یک حرکت تشریفات نیست بلکه همراه با خود پیام ها و سخن ها دارد.

تجدید میثاق با رهبری و ولایت پیام این حرکت عظیم و خروش ملی است

وی با بیان اینکه تجدید میثاق با رهبری و ولایت پیام این حرکت عظیم و خروش ملی است بر وحدت و انسجام امت اسلامی تاکید کرد و افزود: این حضور پر معنا و بسیار ارزشمند ملت بزرگ ایران را ارج می نهیم.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: ما در هر سالی که ۲۲ بهمن را برگزار می کنیم اگر چه یادآور پیروزی ملت ایران بر حکومت ستم شاهی است اما در همان سال به برکت انقلاب پیروزی های ملی و فرا ملی نیز ایجاد شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بیان کرد: در سال جاری آنچه از پیروزی ملت بزرگ ایران در منطقه و کشور داشتیم برداشتن غده سرطانی خطرناکی بود که امنیت امت اسلامی رابه مخاطره می افکند که با دست توانای رزمندگان از پیش روبرداشته شد.

جلوی فتنه ناامیدی مردم از انقلاب را بگیریم

وی تاکید کرد: جشن پیروزی امسال همراه است با شکر گزاری به درگاه ایزد منان که ملت ایران در برابر فتنه جدیدی که دشمنان چند وقت پیش راه انداخته بودند پیروز شدند و باید جلوی فتنه ناامیدی مردم از انقلاب که کار جدید دشمن است را بگیریم.

نماینده مردم خراسان‌جنوبی در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: جشن۲۲ بهمن فقط بیان تاریخ و روایت آنچه در ۴۰سال پیش در انقلاب رخ داده است، نیست بلکه  تجلی پیروزی های ملی و فراملی ملت ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی  با اشاره به واژه ملت بیان کرد: ملت به معنای یک مجموعه هدفدار و مقصددار است و همواره پویا به سمت آرمانهایش حرکت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مقصد و هدف ملت ایران الهی است، ادامه داد: این ملت هیچگاه در رسیدن به اهداف و آرمان‌هایش توقف و عقب‌گرد نخواهد داشت.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خداوند نعمت‌های بی‌شماری را به ملت ایران عطاء کرد که بزرگترین آن نعمت ولایت و رهبری دینی است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: بزرگترین کار امام(ره) احیاء اسلام بعد از ۲۵۰ سال تلاش استکبار و غرب برای منزوی کردن اسلام بود.

وی اظهار کرد: عده ای تصور می کنند دین فقط یک مسأله فردی است که به ارتباط انسان با خدا بر می گردد در حالی که دین برای عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: تهدید امروز سکولاریسم الحادی نیست بلکه مسأله امروز کسانی هستند که دین را فقط در محدوده زندگی فردی انسان‌ها تعریف می‌کنند که یک آسیب است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: عده‌ای می‌گویند مگر می شود با دین جامعه را مدیریت کرد ولی امام و ملت ایران در ۲۲ بهمن ثابت کردند که این امر شدنی است.

وی افزود: در رژیم پیشین استقلال فرهنگی و سیاسی ایران فروخته و سرنوشت ملت به دست مستشاران خارجی داده شد که در عرصه های مختلف کشور تصمیم گیری می کردند.

بیداری اسلامی نشات گرفته از روح انقلاب است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: امام (ره) بر اساس آموزه‌های دینی و اسلامی حکومت تشکیل داد و روح عزت و سربلندی را به ایرانیان برگرداند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اظهار کرد: علاوه بر داخل کشور امام خمینی بر نهضت اسلامی و رفع ظلم از سراسر جهان تأکید داشتند و از این منظر همواره مسأله فلسطین را مطرح می کردند و این نکته نیز از آرمان‌های انقلاب اسلامی بود.

وی بیان کرد: بیداری اسلامی امروز در منطقه نیز نشأت گرفته از روح انقلاب اسلامی ملت ایران است که به دیگر ملت های مسلمان نیز منتقل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اظهار کرد: هر کجا روحیه بسیجی و ما می‌توانیم داشته‌ایم به موفقیت و پیشرفت رسیده‌ایم و اگر کار مردم را به خود مردم واگذار کنیم گره‌های کشور گشوده می‌شود.

توانمندترین و آگاه ترین شخصیت به این ملت رهبری است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز توانمندترین، بصیرترین، آگاه ترین و دلسوزترین شخصیت به این ملت رهبری است و سخن ایشان سخن همه مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بیان کرد: آنچه که امروز در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب مطرح است این است که به گفتمان انقلاب باید پایبند بود و این گفتمان این است که ابتدا وحدت انقلاب حفظ شود.

وی گفت: همچنین یک الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را باید تنظیم کرد و سوم این که در این گفتمان آسیب های اجتماعی پذیرفته نیست و این آسیب ها زیبنده نظام اسلامی نیست.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: همچنین مبارزه با فساد سرلوحه کار و گفتمان رهبری است و فقر در کشوری با این حجم از نیروی انسانی کارآمد و ذخایر زیبنده این مردم نیست.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: اینکه مردم قبل از پیروزی انقلاب گفتند جمهوری اسلامی می خواهند به این دلیل بود که جامعه ای می خواستند که در آن تبعیض و فساد نباشد و عدالت رعایت شود.

وی تاکید کرد: مردم امروز نگاهشان این است که برخورد متناسب و به موقع با همه آنچه که اخلال در جامعه ایجاد می کند  انجام شود.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: امروز استفاده از تکنیک علم و فناوری کشور ما را پیش می برد و این امر بسیار روشن است و شبکه های ارتباطی در تمام لایه های زندگی مردم جا باز کرده و کسی منکرش نیست و باید استفاده شود اما سخن رهبری این است که شبکه ملی در این رابطه ایجاد شود که ما را در برابر همه هجمه ها مصون بدارد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: امروز کار کردن روی این بحث امری شدنی است و اقتصاد فضای مجازی امروز صد هزار نفر را مشغول کرده که اگر در راستای رفع مشکلات بیکاری فعال شود می تواند ۴۰۰ هزار نفر را مشغول به کار کند.

وی تصریح کرد: ما ۳ هزار کیلومتر ساحل داریم و سهم ما از دریا بین دو تا سه درصد است که فعال کردن این حوزه ها می تواند اشتغال زیادی ایجاد کند.

امروز شعارمان این است؛ «ما می توانیم»

تولیت آستان قدس رضوی افزود: همچنین فعال کردن صنایع تبدیلی نیز می تواند اشتغال زیادی ایجاد کند و این کارها به دست توانای جوانان این کشور شدنی است و شعارمان این است که «ما می توانیم».

وی با بیان اینکه امروز همه احزاب و سلایق مختلف باید دست در دست هم دهند که کشور به پیش رود، گفت: جامعه منسجم و با سیاست جامعه ای است که کار مردم را به مردم واگذار کند چرا که هر جا کار مردم به خودشان واگذار شده شاهد پیروزی بودیم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: امروز دشمن در صدد است تاثیر انقلاب را کمرنگ کند و هر گونه معاهده و پیمانی که تاثیر ملت ایران و نظام مقدس مارا در منطقه کم کند کار دشمن است.

وی ادامه داد: استان خراسان جنوبی با چهل سال قبل اصلا قابل مقایسه نیست و کار بسیار شده و به برکت انقلاب اسلامی هیچ جای استان با قبل قابل مقایسه نیست اما وضع موجود با وضع مطلوب فاصله دارد./880/د103/ب1

منبع: مهر

ارسال نظرات