۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۵۵۴۰۶۸
كارشناس فرهنگي اداره تبليغات اسلامي كاشان:

گفتمان انقلاب اسلامي تنها بديل در مقابل تمدن غرب است

كارشناس فرهنگي اداره تبليغات اسلامي كاشان گفت: در حوزه فرهنگي گفتمان انقلاب اسلامي تنها بديل در مقابل تمدن غرب و بنيادهاي فکري آن است و امروز همه رسانه هاي جهان به دنبال هجمه و تخريب آموزه هايي هستند که منادي آن انقلاب اسلامي است.
حجت الاسلام حسن صنعتكار

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام حسن صنعتكار صبح امروز به مناسبت ايام الله دهه فجر انقلاب اسلامي در برنامه گفتمان دينی که در دبيرستان حضرت معصومه راوند كاشان برگزار شد، با اشاره به آيه پنج سوره ابراهيم گفت: خداوند در اين آيه همگان را به يادآوري ايام الله فرا مي خواند.

وي افزود: اين ايام الله، ايامي است که خداوند مومنان خود را از ظلمات، جهل و ستم طاغوتيان نجات مي دهد و به تعبير قرآن آنها را از ظلمات بيرون آورده و به نور هدايت مي‌کند.

‍ حجت‌الاسلام صنعتکار گفت: خداوند در آيات متعدد مومنان را کساني مي داند که از ظلمات به سوي نور خارج مي شوند و تحقق اين مسير را خداوند با ارسال انبيا و رسولان خود انجام داده است آنگونه که قرآن به کرات به داستان زمان موسي(ع) اشاره مي‌کند که از يادتان نرود پسرانتان را ذبح مي کردند و دخترانتان را به اسارت مي بردند و رنج و ستم عظيم بر شما روا مي داشتند و خداوند شما را از اين بليه سنگين با رهبري حضرت موسي(ع) نجات داد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به فضاي دوران حکومت پهلوي اظهار داشت: ما نيز در تاريخ خود به اندازه ۲۵۰۰ سال و در طي حکومت دو پهلوي به مدت ۵۰ سال تحت ظلم و ستم حکومت پادشاهي بوديم و ملت در بردگي و بندگي حاکمان و اربابان خارجي آنها بودند و ايران به ‌عنوان يک حکومت دست نشانده و وابسته آمريکا شناخته مي شد که در همه جهت وابسته به غرب بود.

اين استاد گفتمان ديني ادامه داد: امام خميني(ره) موسي وار ملت مستضعف ايران را رهبري کرد و زنجيرهاي ظلم و ستم ۲۵۰۰ ساله را از هم گسست و به ملت ايران استقلال، آزادي و حق راي و انتخاب داد تا عزتمندانه و متکي به توانايي هاي خود بتوانند فرهنگ و اقتصاد خود را رشد دهند و ديگران را دنباله رو آرمانهاي خود کنند.

حجت‌الاسلام صنعتکار با اشاره به دستاوردهاي انقلاب اسلامي نسبت به دوران قبل از انقلاب يادآور شد: در حوزه فرهنگي گفتمان انقلاب اسلامي تنها بديل در مقابل تمدن غرب و بنيادهاي فکري آن است و امروز همه رسانه هاي جهان به دنبال هجمه و تخريب آموزه هايي هستند که منادي آن انقلاب اسلامي است.

وي افزود: در حوزه نظامي ايران حداقل در اين ۴۰۰ سال اخير قدرت و توانايي دفاعي و نظامي را که اکنون دارد و به‌ عنوان قدرت برتر منطقه مطرح است را نداشته و حتي قدرت هاي استکباري نيز از تقابل و استفاده از گزينه نظامي عليه ايران هراسان هستند.

كارشناس فرهنگي اداره تبليغات اسلامي كاشان در تبيين برترين دستاورد انقلاب اسلامي خاطرنشان کرد: اگر چه ابعاد مادي و فرهنگي و نظامي در جاي خود مهم هستند، اما مهمترين دستاورد ما تحقق يک جامعه ديني و اسلامي است تا بتوانيم از اين مزرعه دنيا و بهره‌گيري از ابزارهاي آن آخرت خود را آباد کنيم./1307/پ204/ب1

ارسال نظرات