۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۵۴۹۰۵۱

"آشنایی با دفتر نشر معارف"

دفتر نشر معارف، وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در سال ۱۳۷۹ تأسیس شده است.
معارف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، از بخش های مهم و اثرگذار هر کشور و ملتی انتشارات های آن کشور و ملت هستند که با نشر کتاب و ... به ترویج دانش هی گونانگون و معارف انسانی می پردازند. از انتشارات های مهم کشور ما نشر معارف است که با سابقه ای نسبتا طولانی توانسته است آثار علمی و فرهنگی و دینی بسیاری را با قلم نویسندگان گوناگومن منتشر سازد.

دفتر نشر معارف، وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در سال  1379 تأسیس شده است و این انتشارات می کوشد از دریچه اسلام ناب به بازخوانى، بررسى، نقد و تولید اندیشه در عرصه‌هاى مختلف بپردازد.

درباره فعالیت‏های این مرکز نیز می توان ‌‌‌‌‌‌‌‌به چاپ بیش از 1100عنوان کتاب درباره دروس معارف اسلامى دانشگاه‌ها، اندیشه‏های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبرى، پرسش‌ها و پاسخ‌هاى دانشجویى، معارف قرآن و اهل‏بیت(ع(، دین‌پژوهى، اخلاق و عرفان، انقلاب اسلامى و تاریخ معاصر، مسائل جهان اسلام، غرب‏شناسی، پاسخ به شبهات فکری و عقیدتی، مسایل تاریخی و فلسفی، علوم انسانی، مسایل تربیتى، زن، خانواده و نقد فمینیسم و... اشاره کرد. نشرمعارف اخیرا نیز  کتابهایی در حوزه ادبیات داستانی منتشر کرده است.

همچنین این انتشارات با راه‏اندازی 25 مرکز فروشگاهی با عنوان تجاری «پاتوق کتاب» در مراکز استانها و برگزاری 10 دوره مسابقات کتابخوانی «پویش روشنا» در سطح ملی، توانسته است گام‏های مفید و مؤثری در توزیع و ترویج کتابخوانی در کشور بردارد. امیدوارین این مرکز نشر و  نشرهای گوناگون دیگر با حمایت مسئولان  هرچه بهتر به کار خویش ادامه دهند./925/ ت 303/ش

 

 

ارسال نظرات