۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۵۴۱۱۱۸
امام جمعه پردیسان:

جامعه‌ خالی از امر به معروف به تباهی کشیده می شود

حجت الاسلام والمسلمین قومی گفت: اگر در جامعه‌ای ولو جامعه اسلامی، امر به معروف و نهی از منکر جریان نداشته باشد به نابودی و تباهی کشانده خواهد شد.
قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سیدصمصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان قم، امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه پردیسان، رسیدن به تمدن اسلامی را از ضروریات برشمرد و گفت: عمل به آیات قرآن و احادیث معصومین، ایران را به مدینه فاضله تبدیل خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با قرائت آیه «إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الْإِحْسانِ وَ إيتاءِ ذِي الْقُرْبي‏ وَ يَنْهي‏ عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْکَرِ وَ الْبَغْيِ يَعِظُکُمْ لَعَلَّکُمْ تَذَکَّرُونَ»، اظهار داشت: خداوند در آیه 90 سوره نحل کلید راه حل مشکلات اجتماعی را معرفی میکند.

وی با بیان این که این آیه نشان میدهد که اولین آمر به معروف و ناهی از منکر خداوند متعال است، افزود: خداوند در این آیه به مردم فرمان میدهد تا براى پدید آمدن جامعهاى صالح، با مردم به عدل و داد رفتار شود و از کار زشت و ناپسند و از ظلم و سرکشى دوری کنند.

امام جمعه پردیسان خاطرنشان کرد: اگر در جامعهای ولو جامعه اسلامی، امر به معروف و نهی از منکر جریان نداشته باشد به نابودی و تباهی کشانده خواهد شد. 

وی با بیان این که عدل و قانون برای رسیدن جامعهای پیشرو باید قرین یکدیگر باشند، تصریح کرد: هر چند قانون میتواند بخشی از مشکلات جامعه را برطرف سازند اما به صورت کامل نمیتواند راهگشا باشد، چرا که هر قانونی نیازمند پیوست فرهنگی به نام احسان دارد تا تمام مشکلات را حل کرده و به جامعه نظم دهد.

مدیر مرکز فقهی مدیریت اسلامی با اشاره به حکمت 231 نهج البلاغه، عنوان کرد: امرمؤمنان علی(ع) می فرمایند عدل انصاف و میزان است اما احسان تفضل است.

وی اظهار داشت: خداوند اگر در قیامت با عدل با مردم برخورد کند، بیتردید همه حتی اهل نماز شب، شایسته آتش جهنم خواهند بود، از این رو از خداوند دعا میکنیم تا نسبت به فضل خود با ما اعمال ما برخورد کند./878/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات