۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۵۳۷۱۳۸
رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان:

اربعين حسيني نبض عالم هستي است

رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان، اربعين حسيني را نبض عالم هستي دانست و گفت: با فرا رسيدن اربعين حسيني همه دلها در كربلا به عشق اباعبدالله الحسين(ع) مي تپد.
حجت الاسلام سيد عبد الصاحب حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام عبدالصاحب حسيني، چهارشنبه شب در شب اربعين حسيني در حسينيه هيات انصارالحسين(ع) دارالسياده علوي كاشان، با تسليت فرا رسيدن اربعين حسيني گفت: اربعين حسيني از جمله مناسبت هاي مذهبي است كه ريشه در اعتقادات ما دارد.

وي با اشاره به اينكه در چندين دهه قبل نيز عاشقان خاندان رسالت و ولايت در اربعين به زيارت امام حسين(ع) مي رفتند، افزود: در قديم نيز مراجع، بزرگان حوزه علميه خود را ملزم مي دانستند با پاي پياده به زيارت امام حسين(ع) بروند، از اين رو موضوع اربعين به برکت بزرگان حوزه هاي علميه و عاشقان امام حسين(ع) به فرهنگ اصيل تبديل شده است.

به گفته وي، راهپيمايي اربعين در قديم الايام نيز وجود داشته است، به طوريكه حزب بعث عراق اجازه نمي داد عاشقان امام حسين(ع) حتي با پياده در اربعين به زيارت حضرت بروند و براي آنها مجازات هاي سختي را اعمال مي كرد اما با وجود همه اين سختي ها و مشكلات ارادتمندان به امام حسين با پاي پياده در اربعين حسيني خود را زيارت حضرت مي رسانيدند.  

حجت الاسلام حسيني در ادامه پذيرايي مردم عراق از زائرين امام حسين(ع) را از زيبايي هاي پياده روي اربعين حسيني دانست و عنوان كرد: مردم عراق يک سال دارايي خود را پس انداز مي‌کنند تا در اربعين حسيني آن را هزينه كنند و از زائران امام حسين(ع) پذيرايي كنند.

وي اربعين حسيني را نبض عالم هستي خواند و خاطرنشان كرد: با فرا رسيدن اربعين حسيني همه دلها در كربلا به عشق اباعبدالله الحسين(ع) مي تپد و آنهايي كه سعادت حضور در كربلا را دارند براي آنهايي كه به هر دليلي نتواسته اند مشرف شوند دعا مي‌كنند و درواقع نبض جهان در اين روز  به عشق به امام حسين مي تپد.

رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان، اظهار داشت: امروز كربلا تبديل به قلب مشتاقان اباعبدالله الحسين(ع) شده است و اربعين حسيني، تبديل به قيامي جهاني شده است.  

حجت الاسلام حسيني، با اشاره به اينكه پياده روي اربعين امروز تبديل به فرهنگ مسلمانان شده است، گفت: زائران حسيني عاشقانه در پياده روي اربعين شبانه روز با پاي پياده در حال حركت به سوي كربلا هستند و در اين مسير نشاني از خستگي در چهره زائرين امام حسين(ع) نمي تواند ديد.  

وي افزود: پياده روي اربعين حسيني را كه از كودك و نوجوانان گرفته تا پيرمرد و پير زني كه حتي توان راه رفتن را ندارند نمي توان با هيچ ملاك و معيار مادي سنجيد.

رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان، يادآور شد: حضور دهها ميليوني پياده روي اربعين حسيني در حالي انجام مي شود كه تهديد هاي توطئه هاي دشمنان اسلام به عاشورا و كربلا در فضاي مجازي شدت يافته است و با ايجاد شبهه قصد دارند پياده روي اربعين حسيني را كم رنگ كنند.

وي تلاش همه جانبه دشمن را براي سانسور تصاوير و خبرهاي بزرگترين كنگره مسلمانان و شيعيان در اربعين حسيني را خنثي خواند و اذعان كرد: دشمنان اسلام تلاش كرده اند با اسلام هراسي از جهاني شدن اسلام جلوگيري كنند، اما پياده روي اربعين حسين و حضور همه اديان درپياده روي اربعين سبب شده است عظمت اسلام ناب محمدي به سراسر جهان مخابره شود.

حجت الاسلام حسيني، ادامه داد: دشمنان اسلام از يك طرف قصد دارند پياده روي اربعين حسيني را زير سؤوال مي برند و از سوي ديگر گروهي سلطنت طلب و ضد انقلاب از آمريكا و انگلستان در هفت آبان با تجمع در كنار قبر كوروش به كوروش سجده كردند تا اينگونه اربعين را كم رنگ و كوروش را مطرح كنند.

رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان، اظهار داشت: اين افراد تصور مي‌كنند مردم نسبت به انقلاب بي تفاوت هستند، اما وقتي تجمع آنها در كنار قبر كوروش با عكس العمل قاطع مردم روبرو شدند، تازه متوجه شدند مردم از آرمانهاي انقلاب اسلامي و نظام اسلامي دست برنداشته و نخواهند داشت./1307/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات