۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۵۳۶۸۸۱
رييس ستاد اقامه نماز کشور تأکید کرد؛

ضرورت آگاه سازی جوانان و نوجوانان از خطرات فضاي مجازي

رييس ستاد اقامه نماز کشور، گفت: امروز ما وظيفه داريم با ارائه خوراک فکري ديني و مذهبي، برای راهنمايي و ارشاد جوانان و نوجوانان در فضاي مجازي فعاليت داشته باشيم و آنها را از خطرات و آسيبهاي فضاي مجازي آگاه كنيم.
حجت الاسلام والمسلمين محسن قرائتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام والمسلين محسن قرائتي پيش از ظهر امروز در دومين اجلاس استاني نماز كه با موضوع ‹‹نماز و فضاي مجازي›› در سالن علامه محسن فيض كاشاني دانشگاه كاشان برگزار شد، گفت: فضاي مجازي بهترين، آسانترين و سريع ترين فرصت براي تبليغ دين اسلام است.

وي با تاکيد بر استفاده درست از فضاي مجازي و شبکه هاي اجتماعي، گفت: در دسترس بودن، فرامرزي و فراديني بودن فضاي مجازي و شبكه هاي ديني از جمله مزاياي اين فضا است كه بايد بيشترين بهره برداري را براي تبليغ دين و نماز داشت.

حجت الاسلام والمسلمين قرائتی همچنين، داشتن تنوع  با ويژگي ارسال و دريافت همزمان متن، عکس و فيلم، به روز بودن، همزمان و دوسويه بودن را از ديگر ويژگيهاي فضاي مجازي شبکه هاي اجتماعي دانست و عنوان كرد: از سوي ديگر القائات مخرب بيگانگان، دلهره و وحشت در جامعه، ناامني و تبليغات مغرضانه عليه دين نيز از تهديد ها و خطرات فضاي مجازي و شبکه هاي اجتماعي  است كه اگر مراقبت نشود مي تواند آسيبهاي خطرناك و جبران ناپذيري را به همراه داشته باشد.

به گفته وي، دشمنان اسلام و نظام نيز براي منحرف کردن مردم به ويژه انحراف جوانان و نوجوانان کشور تلاش کرده و سعی دارند با بارگذاري عکسها و فيلم هاي مبتذل آنها را منحرف كنند.

وي اظهار داشت: امروز ما وظيفه داريم با با ارائه خوراک فکري، ديني و مذهبي برای راهنمايي و ارشاد جوانان و نوجوانان در فضاي مجازي فعاليت داشته باشيم وجوانان و نوجوانان كشور از خطرات و آسيبهاي فضاي مجازي آگاه كنيم.

رييس ستاد اقامه نماز کشور در ادامه با اشاره به آياتي از قرآن در زمينه حقوق فضاي مجازي، عنوان كرد: هر خبري را نبايد در فضاي مجازی منتشر كرد، بنابراين خبر قبل از اينكه انتشار داده شود بايد تحليل و بررسي شود.

حجت الاسلام قرائتي يادآورشد: خبرها در فضاي مجازي بايد ضمن کوتاه نويسي و خلاصه نويسي داراي محتوا نيز باشند چرا كه برخي از اخبار و اطلاعات نه تنها نياز جامعه نيست و جامه به آن نياز ندارد بلكه اگر مراقبت نشود جامعه را متضرر نيز خواهد كرد.

رييس ستاد اقامه نماز در ادامه تبيين صحيح دين را در فضاي مجازي مهم قلمداد كرد و اظهار داشت: مردم به دليل مشغله و گرفتاري هاي زندگي کمتر کتاب مطالعه مي كنند؛ از اين رو شايسته است محتواي کتابهاي مفيد در راستاي تبليغ و ترويج دين اسلام به صورت خلاصه وکوتاه در فضاي مجازي انتشار داده شود تا دسترسي به آن از طريق گوشي هاي همراه هوشمند آسان باشد.

حجت الاسلام والمسلمين قرائتي بر مهارت آموزي نوجوانان و جوانان از فضای مجازي و شبكه هاي اجتماعي تأكيد كرد و عنوان كرد: نوجوانان و جوانان مهارت هاي مورد نياز خود را  مي توانند رايگان از فضاي مجازي و شبکه هاي اجتماعي دريافت كنند.

لازم به ذكر است، دومين اجلاس استاني نماز با موضوع ‹‹نماز و فضاي مجازي›› با حضور آيت الله نمازي نماينده ولي فقيه دركاشان، حجت الاسلام والمسلمين قرائتي رييس ستاد اقامه نماز كشور و مسؤولان ستاد اقامه نماز استان و شهرستان كاشان و دانشجويان دانشگاه كاشان در سالن علامه محسن فيض كاشاني دانشگاه كاشان برگزار شد./1307/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات