۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۳۶۴۳۲
دبير جامعه روحانيت كاشان:

افشاي ماهيت واقعي آمريكا از بركات برجام است

دبير جامعه روحانيت كاشان، گفت: از ابتداي انقلاب اسلامي تا به امروز، هيچ روزي به اندازه امروز دست آمريكا براي جمهوري اسلامي رو نشده است كه اين افشا شدن ماهيت اصلي آمريكا نيز از بركات برجام است.
حجت الاسلام عليرضا شاه فضل

 به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام عليرضا شاه فضل، جمعه شب به مناسبت 13 آبان در جمع دانشجويان و دانش آموزان در مسجد امام خميني(ره) با اشاره به 13 آبان روز دانش آموز و روز استكبارستيزي، گفت: تبعيد امام خميني(ره) به تركيه در سال 43، شهادت دانش آموزان و دانشجويان در دانشگاه تهران در سال 57 و تسخير لانه جاسوسي آمريكا در سال 58  سه رخداد مهمي است كه درتاريخ 13 آبان كشور بنام روز دانش آموز و استكبار ستيزي ثبت و ضبط شده است.

وي با اشاره به ديدار روز گذشته دانش آموزان و دانشجويان با رهبر معظم انقلاب، گفت: معظم له در اين ديدار دشمن اصلي جمهوري اسلامي ايران را آمريكا اعلام كرد و تأكيد كرد آمريكا هيچگاه از دشمني خود با جمهوري اسلامي دست بر نداشته و نخواهد داشت.

حجت الاسلام شاه فضل، مقطع امروز را مقطع مهم و حساسي در شناخت آمريكا خواند و اظهار داشت: از ابتداي انقلاب اسلامي تا به امروز، هيچ روزي به اندازه امروز دست آمريكا براي جمهوري اسلامي رو نشده است كه اين افشا شدن ماهيت اصلي آمريكا نيز از بركات برجام است.

وي ادامه داد: از زماني كه برجام به توافق رسيد، رهبر معظم انقلاب با صراحت اعلام كرد ما به آمريكا خوشبين نيستيم و اين خوش بين نبودن ما به دليل بدبيني ما و يا ذهنيات غلط ما نيست بلكه به دليل تجربه ما از آمريكا است.

به گفته وي، اين توهم براي برخي ايجاد شده بود كه مقصر اصلي همه مشكلات بين ايران و آمريكا، ايراني ها بوده اند كه  عدم آشنايي با مذاكره با آمريكا سبب بوجود آمدن مشكلات با آمريكا بوده است.

دبير جامعه روحانيت كاشان يادآور شد: در مذاكرات، رهبر معظم انقلاب به شرطي با انجام مذاكرات موافقت كرد كه 11 بندي را كه به برجام اضافه كرده بود رعايت شود، از اين رو حتي يكي از بندهاي 11 گانه اي كه رهبر معظم انقلاب به برجام داشت اجرايي نشد.

وي افزود: متأسفانه مجلس به جاي بحث و بررسي زواياي مختلف برجام، طي مدت 20 دقيقه كل برجام را امضا كرد و در تاريخ كشور به ثبت رسيد كه نمايندگان و رييس مجلس كه حداقل بايد براي برجام 20 روز زمان در نظر مي‌گرفتند طي 20 دقيقه آن را امضا كردند.

به گفته وي، برجام داراي اشكالات زيادي بود اما با وجود همه اشكالاتي كه به برجام وارد بود، اما آمريكا حتي به برجامي كه اين هم مشكل به آن وارد بود نيز پايبند نبود وبه آن عمل نكرد.

وي افزود: آمريكا براي اينكه ذهنيت مردم را تغيير دهد اعلام كرد برجام مورد قبول آنها نيست و در داخل كشور نيز روي آن مانور دادند كه برجام به نفع ما و به ضرر آمريكا است، اما بازي برد، برد را آمريكايي ها بردند و امروز براي اينكه امتياز بيشتري از ايران بگيرند اعلام مي كنند برجام به ضرر ما است.

دبير جامعه روحانيت كاشان، گفت: امروز دوستان به جاي عذرخواهي، توپ را در ميدان ترامپ انداخته او را متهم به نقض برجام مي‌كنند و اين درحالي است كه سياست يكصد سال قبل آمريكا با امروز آمريكا هيچ تغييري نكرده و نخواهد كرد.

به گفته وي، تنها تغييري كه در آمريكايي ها ايجاد مي شود با تغيير روساي جمهور آمريكا تنها ادبيات آنها تغيير مي‌كند، اما سياست آمريكا، همان سياست قبلي آمريكا است و اگر هر رييس جمهور ديگري هم بود باز هم در چنين وضعيتي قرار داشتيم.

حجت الاسلام شاه فضل، گفت: مردمي كه به اين ادبيات راي دادند كه مذاكره بايد باشد امروز متوجه شده اند كه نبايد به آمريكا اعتماد كنند و يكي از مذاكره كنندگان اعلام كرد كسي كه با آمريكا مذاكره كند ديوانه است و اين درحالي است كه قبل از مذاكرات رهبر معظم انقلاب اعلام كرد نمي توان به آمريكا اعتماد كرد.

وي افزود: به بركت برجام مردم متوجه شدند آمريكا قابل اعتماد نيست و اين سرمايه بزرگي براي ما است، از اين رو اميدوارم  برخي به جاي اينكه چشم اميد به بيرون داشته باشند چشم اميد به داخل داشته باشند.

دبير جامعه روحانيت كاشان يادآور شد: خداوند در قرآن مي فرمايد ايمان داراي دو بال است، يك بال آن كفر به طاغوت و يك بال آن ايمان به خدا ا ست و اگر كسي ايمان به خدا داشته باشد اما كفر به طاغوت نورزد دين داري او ناقص است.

حجت الاسلام شاه فضل، تأكيد كرد: به بهانه صلح و آشتي نبايد استكبار ستيزي خود را فراموش كنيم چرا كه اگر استكبار ستيزي خود را فراموش كنيم، دشمن، دشمني خودش را با ما فراموش نخواهد كرد و اگر شما هم آنها را دوست باشيد ،اما آنها شما را دوست نخواهند داشت./1307/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات