۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۵۳۴۱۳۹
حجت الاسلام والمسلمين پناهيان تأکید كرد؛

موانع سد راه پياده روي اربعين برداشته شود

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان خواستار برداشتن موانع سد راه پياده روي اربعين شد و گفت: آنهايي كه بر سر راه پياده روندگان كربلا سنگ اندازي مي كنند و قصد دارند جيب هاي خود را از جيب پياده روندگان به كربلا پركنند بي معرفت هستند كه نمي دانند قيمت پياده روي كربلا چقدر است.
حجت الاسلام عليرضا پناهيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام والمسلمين عليرضا پناهيان جمعه شب در شب شهادت امام حسن مجتبي(ع) در حسينيه نخل صدره و سرفره كاشان، به ارتباط بين معرفت و محبت اشاره كرد و گفت: ضرورت معرفت در كنار محبت از چالش هايي است كه هميشه در ميان دوستداران اهل بيت و يا از بيرون در باره محبين به اهل بيت(ع) مطرح بوده است.

وي افزود: برخي نيز رابطه بين محبت و عمل را به چالش كشيده اند و معتقد هستند محبت بدون عمل هيچ پيامدي ندارد بلكه اين عمل است كه مهم است و محبت بدون عمل محلي از اعراب ندارد و مهم نيست.

حجت الاسلام والمسلمين پناهيان در مقايسه محبت با معرفت و تقدم و اولويت هريك بر ديگري و ارزش هر يك  و تنازع بين  اين دو، گفت: اين دو بحث محبت و معرفت دو بحث ادامه دار و تمام نشدني است و هميشه چالش بين اين دو وجود داشته و دارد و خواهد داشت.

وي، ادامه داد: هيچ محبتي در بين دوستان اهل بيت(ع) بدون معرفت نيست و كساني كه خيلي نگران معرفت هستند بايد متوجه باشند، يك محبت اوليه اي وجود دارد در غير اين صورت يك قطره اشك نيز براي امام حسين(ع) ريخته نمي‌شد، از اين رو آنهايي كه نگران معرفت سينه زنهاي امام حسين(ع) هستند بايد بدانند اگر معرفت نبود حتي يك دست هم به سينه نمي خورد.

استاد حوزه و دانشگاه، گفت: آنهايي كه در مجالس عزاداري امام حسين(ع) سينه مي زنند و اشك مي ريزند به تماشاي فيلم هندي نرفته اند كه احساسات شان غليان پيدا كند و عواطف سطحي آنها تحت تأثير قرار بگيرد و گريه كنند، از اين رو كم سوادترين عزادران امام حسين نيز معرفت به امام حسين(ع) را دارند.

وي اولين معرفت يك عزادار را معرفت به مظلوم خواند و افزود: اگر كسي شرافت انساني نداشته باشد كه براي مظلوم دلسوزي كند براي مظلوميت امام حسين(ع) هم گريه نخواهد كرد، از اين رو خداوند مي فرمايد دشمن ظالم باشيد و براي مظلوم كمك باشيد و اولين معرفت گريه براي امام حسين(ع)، گريه براي مظلوميت حضرت است.

حجت الاسلام والمسلمين پناهيان، يادآور شد: وقتي در نظرسنجي از مردم آمريكا براي بمباران ايران، همه آن را تأييد مي‌كنند، بيانگر اين است كه  مغز شان تخليه شده و روح و روان شان از سيمان پرشده و قلب آنها سنگي شده است و نمي توانند متوجه شوند مظلوم چه كسي است و ظالم چه كسي است.

به گفته وي، بي معرفت و بي شعور انديشمندان و دانشمنداني هستند كه دانش خودشان را در اختيار صهيونيزم بين الملل قرار مي دهند تا ملت هاي مظلوم جهان را غارت و چياول كنند، نه سينه امام حسين(ع) كه فرياد مي زند مظلوم حسين است، اين معرفت است و مي فهمد مظلوم چه كسي است و ظالم كيست.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: بي معرفت كسي است مظلوميت را درك نكند، از اين رو اين همه سينه زنهاي امام حسين(ع) در همه هيئات مذهبي همه با معرفت هستند و لازم نيست كسي غصه عزاداران امام حسين(ع) را در اين سطح  و سقف بخورد.

حجت الاسلام والمسلمين پناهيان از تفاوت بين مظلوم بعنوان دومين معرفت سينه زن امام حسين(ع) نام برد و گفت: معرفت به مقام امام به دليل محبت به امام است كه 1400 سال بعد از شهادت امام براي او عزاداري و سينه مي زني مي‌كنند.

وي معرفت به ادب رسول خدا و فرزندان رسول خدا را يكي ديگر معرفتهاي سينه زن امام حسين(ع) دانست و بيان داشت: كسي كه ادب به پيامبراكرم(ص) و فرزندان او داشته باشد بالاترين نوع تقوا را دارد.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: زائريني كه با پاي پياده به كربلا مي روند معرفت دارند و معرفت به مظلوم و امام مظلوم دارند كه به كربلامي روند، اما آنهايي كه بر سر راه پياده روندگان كربلا سنگ اندازي مي كنند و قصد دارند جيب هاي خود را از جيب پياده روندگان كربلا پركنند بي معرفت هستند كه نمي دانند قيمت پياده روي كربلا چقدر است./1307/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات