۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۵۳۲۳۹۱
در حاشيه جلسه هيأت دولت؛

محمودي: اردكانيان گزينه پيشنهادي براي وزارت نيرو است

سرپرست وزارت نيرو در مورد انتخاب وزير نيرو، گفت: در اين زمينه با دکتر اردکانیان صحبت هایی شده است.
ستار محمودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، ستار محمودی، سرپرست وزارت نيرو در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران، در رابطه با تعیین تکلیف وزیر نیرو، گفت: در اين زمينه با دکتر اردکانیان صحبت هایی شده است.

وي در مورد میزان ذخایر سدها، يادآور شد: در ابتدای امسال ما سال آبي جديدي را مدنظر قرار داديم، خوشبختانه نسبت به سال گذشته وضعيت بارش بهتر بوده است و بايد ديد در ادامه سال كه فصل زمستان است وضعيت چگونه خواهد بود.

سرپرست وزارت نيرو ادامه داد: سازمان هواشناسی پیش بینی‌هایی از وضع بارش در ماه های آينده به ما داده است که این گزارش‌ها برای یک ماه آینده قابل اتکا است، براساس اين شرايط بارش در ماه آتی نزدیک به سال گذشته خواهد بود.

محمودي تأكيد كرد: متأسفانه حدود 2 میلیارد متر مکعب از ذخایر آبی پشت سدها به نسبت سال گذشته کاهش پیدا کرده است، البته با وجود كاهش ذخاير آب هم اکنون برای تأمین آب مصرفی در نقاط مختلف کشور مشکل خاصی نداریم.

وي افزود: امروز در حدود 64 درصد منابع آبی تامینی از سفره‌های زیر زمینی تامین می‌شود، باتوجه به خنك شدن هوا نسبت به سال گذشته میزان مصرف از منابع آب زیر زمینی کاهش پیدا کرده است./٨١٦/۲۰۲/ح

ارسال نظرات