۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۵۳۱۹۱۵
شیخ مشایخ صوفیه:

جهان اسلام به وحدت رویه در عرصه فتوا نیاز دارد

شیخ مشایخ صوفیه با اشاره به گسترش تروریسم در جهان تاکید کرد که وحدت رویه در عرصه فتوا نقش بسزایی را در کاهش فتواهای شاذ دارد.
صوفیه مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، عبدالهادی القصبی شیخ مشایخ طریق صوفیه با حمایت از کنفرانس «نقش فتوا در ثبات جوامع» که از سوی دارالافتا برگزار می‌شود، تاکید کرد که مقابله با آشفتگی در عرصه فتوا اقدامی بسیار شایسته است.

القصبی در گفتگویی مطبوعاتی افزود: مبارزه با فتواهای شاذ، جامعه را از فتنه‌ها، ویرانی، خشونت، تروریسم و جهل و گمراهی، اختلاف، تجزیه و چند دستگی نجات داده و وحدت و همبستگی جامعه را تضمین می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: جامعه اسلامی امروز نیازمند اجماع و وحدت علما برای ایجاد الگوی علمی معلوم و مشخص پیرامون فتوا است زیرا این امر به برقراری امنیت و ثبات در جامعه کمک شایانی می‌کند.

شیخ مشایخ صوفیه مصر تصریح کرد: فتوا به معنای بیان حکم خداوند است. فتوای صحیح سبب روحانیت قلب مردم می‌شود در حالی که اگر هر فردی با پیروی از تبعیت نفس خود فتوا صادر کند جامعه به سوی چند دستگی و تجزیه پیش می‌رود.

عبدالهادی القصبی با بیان اهمیت وحدت رویه در عرصه فتوا با گسترش تروریسم در جهان اظهار داشت: رویارویی با انتشار تروریسم در جهان نیازمند وحدت جامعه جهانی است.

گفتنی است کنفرانس «نقش فتوا در ثبات جوامع» از سه شنبه تا پنج شنبه این هفته از سوی دارالافتای مصر برگزار خواهد شد./981/ب۹۰۳/د

ارسال نظرات