۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۵۳۱۷۴۳
حجت الاسلام حسینی مقدم خبرداد؛

اعزام بیش از ۱۷۰۰ مبلغ از سوی اوقاف در ایام اربعین

مدیرکل اوقاف قم از اعزام بیش از ۱۷۰۰ مبلغ در ایام اربعین خبر داد و گفت: مبلغان اعزامی در ایام اربعین، کار تبلیغ دین و ترویج فرهنگ حسینی(ع) را برعهده دارند.
حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم در ششمین جلسه ستاد تسهیلات زائران اربعین استان قم که بعد از ظهر امروز در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد با اشاره به خدمات موکب اداره کل اوقاف قم در ایام اربعین عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که در زمینه ارائه خدمات به زائران در اربعین وجود دارد، بحث ضعف خدمت رسانی در مرز مهران است.

وی افزود: حجم بالای زائران و کمبود زیرساخت ها و امکانات از عللی هستند که سبب شده تا ارائه خدمات در این مکان به خوبی صورت نگیرد.

حجت الاسلام حسینی مقدم تصریح کرد: موکب اداره کل اوقاف استان قم با نام علی بن جعفر(ع) در محلی که سال گذشته در مرز مهران مستقر بود قرار دارد و پیش بینی شده است تا امسال روانه بیش از 3 هزار غذای گرم در وعده ناهار و 20 هزار نفر در وعده صبحانه، شام و میان وعده بین زائران تقسیم شود.

مدیرکل اوقاف قم ارائه خدمات فرهنگی را از مهم‌ترین فعالیت های این موکب در ایام اربعین دانست و خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین فعالیت های ما علاوه بر بحث تغذیه زائران، موضوعات فرهنگی است و به همین منظور نیز روحانیان و طلاب در این موکب مستقر هستند.

وی اضافه کرد: از 100 خادم این موکب، 50 نفر روحانی هستند که در زمان های مختلف به سؤالات شرعی، مسائل دینی و فرهنگی و اعتقادی پاسخ می دهند و نیازهای زائران در این بخش را پاسخ می دهند.

حجت الاسلام حسینی مقدم تأکید کرد: برگزاری مراسم روضه خوانی و عزاداری با حضور سخنرانان و مداحان برجسته کشور از دیگر برنامه های ما است که با توجه به فرصت مناسبی که وجود دارد می توان معارف دینی را به زائران منتقل کرد.

مدیرکل اوقاف قم ادامه داد: اوقاف بیش از 1700 مبلغ  و روحانی را در ایام اربعین اعزام کرده است که این افراد در کنار دیگر مبلغانی که از نهادها و مجموعه های دیگر اعزام می شوند، کار تبلیغ دین و ترویج فرهنگ حسینی(ع) را برعهده دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم زحمات و تلاش های مجموعه ستاد تسهیلات زائران در اربعین امسال سبب شود تا خدمات بهتری به زائران ارائه شود و موجبات رضایتمندی بیشتر زائران را فراهم آورد./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات