۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۵۳۰۸۲۳
مدیر گروه زبان های خارجی دفتر تبلیغات اصفهان تشریح کرد؛

فرصت های شغلی و موارد استفاده از مبلغان مسلط به زبان های بین المللی

حبیب اللهی اشتغال در مراکز اعزام مبلغ به خارج از کشور، تبلیغ توریسم، فعالیت در فضای مجازی و همکاری با انتشارات فعال در زمینه ترجمه متون اسلامی را از جمله موارد به کارگیری طلاب توانمند در عرصه بین الملل و مبلغان زباندان ‏معرفی کرد.
تبلیغ بین الملل

مهدی حبیب اللهی، مدیر گروه آموزش زبان های خارجی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، درباره نحوه به کارگیری و آینده فارغ التحصیلان دوره های آموزشی مبلغ بین الملل، گفت: دفتر تبلیغات اسلامی وظیفه توانمندسازی طلاب حوزه های علمیه در زمینه های گوناگون تبلیغ دین اسلام و برداشتن موانع را برعهده دارد و تشکیل دوره های زبان برای مبلغان بین الملل هم در همین راستا صورت می گیرد.

وی دفتر تبلیغات اسلامی را مجری و متولی برگزاری دوره های تربیت مبلغ بین الملل دانست و ادامه داد: سازمان ها و ارگان هایی که متکفل تبلیغات بین الملل هستند می توانند مهارت آموزان دوره های  تبلیغ بین الملل را جذب کنند و طرح اعزام مبلغان به خارج از کشور در برنامه دفتر تبلیغات اسلامی قرار ندارد.

حبیب اللهی افزود: البته دفتر تبلغات اسلامی برای به ثمر رسیدن زحمات و وقت و هزینه هایی که برای تربیت مبلغان بین الملل صورت می گیرد تمهیداتی دارد که معرفی افراد به سازمان های متکفل اعزام مبلغان بین الملل نظیر فرهنگ و ارتباطات، بخش بین الملل دفتر مقام معظم رهبری یا جامعه المصطفی از جمله این اقدمات است که البته هر کدام از این نهادها مراحل جذب و گزینش خاص خود را دارند.

مدیر گروه آموزش زبان های خارجی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به محدودیت های سیاسی و امنیتی برای اعزام مبلغان از جمهوری اسلامی به سایر کشورهای جهان،‏ اظهار داشت: امروز حساسیت های بسیاری بر روی اعزام مبلغان دینی در همه دنیا وجود دارد و با توجه به فعالیت گروه های تکفیری و افراطی اسلام گرا در منطقه، جمهوری اسلامی هم به صورت خاص محدودیت های ویژه ای در این زمینه دارد.

تبلیغ توریسم از فرصت های تبلیغی ویژه شهر اصفهان محسوب می شود

وی تبلیغ توریسم در اصفهان را از ویژگی ها و فرصت های تبلیغی ویژه این شهر دانست و ابراز داشت: چند سال است که برخی از طلاب حوزه های علمیه به صورت خودجوش و با حمایت دفتر تبلیغات اسلامی و سایر ارگان ها در اماکن تفریحی و گردشگری به صورت معمم حاضر می شوند و با ارتباط گیری با توریست ها از شبهات و اشکالات و سؤالات آن ها نسبت به اسلام و تشیع آگاه می شوند و از طرق مختلف سعی در پاسخگویی مؤثر و روشنگری می کنند و گاهی این ارتباطات مدت ها ادامه پیدا می کند.

حبیب اللهی گفت: الان طلابی که دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در بخش تربیت مبلغ بین الملل آموزش داده در مسجد امام(ره) ، مدرسه علمیه ناصریه در نزدیکی مسجد امام(ره) و مسجد جامع اصفهان مشغول تبلیغ توریسم هستند و هم به شبهات و سؤالات اعتقادی و احکام اسلامی و هم به شبهات سیاسی درباره نظام جمهوری اسلامی به گردشگران خارجی پاسخ می دهند.

مدیر گروه آموزش زبان های خارجی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با ابراز امیدواری نسبت به افتتاح مراکز جدید تبلیغ توریسم در مناطق ویژه گردشگری اصفهان در آینده، ‏بیان داشت: تأمین نیروهای لازم برای حضور و فعالیت در این مکان ها از طریق دفتر تبلیغات اصفهان صورت می گیرد و با همکاری سازمان های مسؤول و ذیربط طلاب دارای مهارت و آموزش دیده در این زمینه به کار گرفته می شوند.

تبلیغ بین الملل در فضای مجازی مغفول مانده است

وی با اشاره به مغفول ماندن فضای مجازی در تبلیغ بین الملل، اظهار داشت: البته فعالیت هایی به صورت فردی در این زمینه صورت می گیرد و اخیراً گروه هایی هم به همین منظور تشکیل شده است، اما می طلبد تا به صورت جدی تر و سازمان یافته در این زمینه وارد شویم که قطعاً طلاب و مبلغان زباندان و  آموزش دیده در این حوزه می توانند نقش مهمی را بر عهده بگیرند.

حبیب اللهی ترجمه متون دینی را یکی دیگر از فرصت های شغلی برای مبلغان زباندان معرفی کرد و ابراز داشت: اگر شخصی تمایل به کار ترجمه داشته باشد کتاب های زیادی وجود دارد که نیاز به ترجمه از عربی به فارسی و یا از زبان فارسی به سایر زبان های خارجی در مورد آن ها احساس می شود که طلاب توانمند می توانند با انتشارات فعال در این زمینه ها همکاری داشته باشند. /869/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات