۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۵۳۰۱۵۱
آيت الله نمازي:

اساتید فلسفه حجاب را براي دانشجويان بيان کنند

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: اگر فلسفه حجاب از سوی اساتيد دانشگاه به درستي براي دانشجويان بيان شود، دانشجويان داوطلبانه خواهند پذيرفت.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي، پبش از ظهر امروز در ديدار هيأت ریيسه دانشگاه كاشان با اشاره به رسالت حوزه و دانشگاه در نظام توحيدي و جامعه اسلامي، گفت: دانشگاه در مسير فعاليتهاي خود يك خط سير عادي را دارند كه اگر نتوانند مشكل بشر را حل و علم و ايثار و محبت را جايگزين جهل كنند با مشكل رو به رو خواهيم شد.

وي با تأكيد براينكه دانشگاه و حوزه درنظام توحيدي رسالتي خطير برعهده دارند عنوان كرد: در شرايط امروز بحران بين المللي اخلاقي و معنويت، رسالت دانشگاه هاي جمهوري اسلامي ايران فراتر از ديگر دانشگاه هاي جهان است و بايد دانشجوياني عالم و عابد تربيت كنند.

آيت الله نمازي ادامه داد: هنر اساتيد دانشگاه اين است كه در كنار دروس علمي دانشگاهي، بتوانند ‹‹انسان›› به معناي واقعي و صحيح كلمه كه متخلق به اخلاق و مجهز به سلاح معرفت تربيت كنند و از دانشگاه فارغ التحصيل شوند.

نماينده ولي فقيه در كاشان تأكيد كرد: امروز كه چشم همه دنيا به جمهوري اسلامي ايران دوخته شده است كه اگر فارغ التحصيلان دانشگاه ها در نظام توحيدي و نظام اسلامي ايران مسلح به سلاح معرفت نباشند مشكلات جامعه همچنان به قوت خودش باقي خواهد ماند.

آيت الله نمازي همچنين لزوم انتخاب رشته هاي اولويت داري كه در كمال انسان موثر است را يادآور شد و اظهار داشت: در ميان تمامي علومي كه داراي فوايد و ارزش هستند، معرفت الله و خداشناسي يكي از مهمترين علومي است كه مي تواند ‹‹انسان›› تربيت كند.

به گفته وي، جامعه اي كه خدا شناس شد، در اين جامعه ديگر خبري از ظلم و ستم و تبعيض و تهمت و ناسزا و بدگويي نخواهد بود و هر آنچه هست نيكي و خوبي و زيبايي است.

وي همچنين بر تجديد نظر در برخي از علوم و رشته هاي تحصيلي تأكيد و عنوان كرد: در شوراي انقلاب بايد دراين باره تجديد نظر شود تا اساتيد نسبت به مسائل معرفت الله و خداشناسي در دانشگاه ها اهتمام داشته باشند.

نماينده ولي فقيه در كاشان به بحث مطرح حجاب در دانشگاه ها نيز اشاره كرد و يادآور شد: يكي از مسائل مهمي كه در دانشگاه مغفول مانده است، بيان فلسفه حجاب و اسراري است كه در حجاب جاسازي شده، از اين رو اگر فلسفه حجاب از سوی اساتيد دانشگاه به درستي براي دانشجويان بيان شود، دانشجويان داوطلبانه خواهند پذيرفت.

آيت الله نمازي در ادامه بحث حجاب در دانشگاه هاي جهان از سوي روزنامه جمهوري اسلامي ايران و استفاده از لباس هاي فرم براي دانشجويان خارجي در دانشگاه هاي سراسر جهان اشاره كرد و گفت: درصورتي كه بحث استفاده از لباس فرم در دانشگاه هاي ايران اجرايي شود مي تواند به بحث بدحجابی در دانشگاه خاتمه دهد.

وي با تأكيد بر اينكه حجاب را نمي توان با ضرب زور و تهديد به پيش برد، اظهار داشت: دانشجويان اگر به اين نتيجه برسند كه حجاب براي آنها آثار و دستاوردهايي را به همراه دارد، داوطلبانه از حجاب استقبال خواهند كرد./1307/پ202/ب1

ارسال نظرات