۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۸
کد خبر: ۵۳۰۱۰۱
امام جمعه موقت کاشان:

تفكر در خلقت خدا غرور انسان را مي شكند

حجت الاسلام اسلامي تبار، گفت: تفكر انسان در خلقت خدا سبب مي شود تا انسان متوجه ناچيز بودن خود شده و غرور انسان شكسته شود.
حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار جمعه شب در جلسه تفسير قرآن كه در مسجد آيت الله رضوي كاشاني در خيابان ملامحسن فيض كاشاني برگزار شد در ادامه تفسير سوره مرسلات، تكذيب روز قيامت را منشأ همه مفاسد دانست و گفت: آنهايي معتقد هستند خالقي نيست وقيامتي نيست و باد آزاد زندگي كرد دست به هر گناه و جنايتي مي زنند.

وي، خداوند را الرحم الراحمين خواند و گفت: الرحم الرحمين معناي خيلي بلندي دارد به طوريكه محبت خداوند از همه دوستان و محبان بيشتر است و اين در حالي است كه محبت مادري تنها سرسوزني از محبت خداوند است.

امام جمعه موقت كاشان، گفت: خداوند به اندازه اي بندگان خود را دوست كه به دنبال بهانه اي است تا آنها با پاي خود در مسير هدايت و مسير بهشت قرار بگيرند و هدايت شوند، بنابراين خداوند به صورت متوالي دليل و برهان براي روز قيامت آورده است.

حجت الاسلام اسلامي تبار، افزود: خداوند به آنهايي كه قيامت را تكذيب مي‌كنند و تصورشان اين است كه خداوند قدرت و اراده اي ندارد مي فرمايد، ما شما از سلول  آفريديم و سپس نطفه را در يك قرارگاه مطمئن كه همه نوع امكانات تغذيه واكسيژن وآرامش دارد براي مدت مشخص 9 ماه قرارداديم.

وي افزود: خداوند در آيه 5 سوره حج مي فرمايد ‹‹يا أَيُّهَا النَّاسُ إِنْ کُنْتُمْ في‏ رَيْبٍ مِنَ الْبَعْثِ›› اگر به قيامت شك داريد كه توان زنده كردن انسانها را نداريم ‹‹فَإِنَّا خَلَقْناکُمْ مِنْ تُرابٍ›› به گذشته خود برگرديد و ببينيد چگونه شما را خلق كرديم.

امام جمعه موقت كاشان ادامه داد: خداوند يك سلول را كه تنها تك سلول است آن را طي 9 ماه به ميلياردها سلول تكثير مي‌كند كه انسان براي شمارش يك ميليارد آن نياز زمان زيادي دارد و اين در حالي است كه خداوند طي 9 ماه ميلياردها سلول آن هم بر اساس يك سيستم و طراحي پيچيده تكثير مي كند.

حجت الاسلام اسلامي تبار، افزود: انسان از لحظه خلقت تا هنگام تولد همه نوع امكاناتي را براي رشد سريع 9 ماهه در اختيار دارد و دقيقا بعد از 9 ماه متولد مي شود و بعد از تولد نيز تمام سيستم فعاليت كودك تغيير مي‌كند چرا كه در رحم مادر از خون مادر تغذيه مي كرده اما در همان آغاز تولد سيستم فعاليت نوزاد نيز تغيير مي كند.

وي افزود: رشد سلولهاي نوزاد در رحم مادر به شدت تصاعدي است اما همين كه متولد مي شود رشد تصاعدي، كند مي شود چرا كه نوزاد اگر همان رشد تصاعدي در رحم مادر را در دنيا ادامه دهد در مدت زمان كوتاهي رشد عجيبي خواهد داشت اما اين از قدرت خدا بلافاصله بعد از تولد انسان تكثير سلولها نيز متوقف مي شود.

امام جمعه موقت كاشان، گفت: اگر انسان به نحوه خلقت خود دقت كنداز يك سو توجه او به نعمت هاي خدا جلب خواهد شد و از سوي ديگر به عظمت خدا پي خواهد برد كه در عالم جنين اسرارآميز، خداوند چه شاهكاري كرده است.

به گفته وي، خداوند در اعطاي نعمت ها خود به انسان از همان لحظه خلقت در رحم مادر، عقل و چشم و گوش و قلب و هر آنچه را كه انسان به آن نياز داشته است ترسيم بندي و طراحي كرده است و همه نعمت هاي بدون حكمت نبوده است.

حجت الاسلام اسلامي تبار، گفت: تفكر انسان در خلقت خدا براي انسان سبب مي شود تا انسان متوجه ناچيز بودن خود شود تا غرور انسان شكسته شود.

وي افزود: انسان به اندازه اي تكبر دارد كه با رسيدن به پست و مقام و نان و نام و شهرت خود و خدا را فراموش مي‌كند و انسانيت را زير پا مي گذارد و به حيوانيت نزديك مي  شود.

به گفته وي، شاهكار خلقت اين است كه آفرينش انسان را با آن عظمت روي يك قطره سلول طراحي كرده است و دانشمندان مي‌گويند، تمام ويژگيهاي پدر و مادر به واسطه يك سلول كه با چشم ديده نمي شود به فرزند منتقل مي شود، بنابراين خداوند در هر زمينه اي بهترين ها است اما حيف كه انسان معرفت به خدا ندارد./1307/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات