۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۴
کد خبر: ۵۲۹۰۱۴
حجت الاسلام والمسلمين قرائتي:

در تبليغ دين عقب هستيم

رييس ستاد اقامه نماز با اشاره به اينكه قرآن به ۴۵ زبان ترجمه شده است اما كتاب مسيحيت به دو هزار زبان ترجمه شده است، گفت: ما در تبليغ دين خيلي عقب هستيم.
حجت الاسلام والمسلمين محسن قرائتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام والمسلين محسن قرائتي، جمعه شب در مراسم عزاداري هيأت حسيني نخل كاشان صدره و سرفره، با اشاره به اينكه  ايمان 10 درجه دارد و افراد ضعيف را تمسخر نكنيد، گفت: كساني كه ايمان بيشتري دارند، كساني را كه ايمان شان ضعيف تر است را مسخره نكنند و يا خانم هايي كه حجاب شان بيشتر است، خانم هايي را كه حجاب كمتري دارند مسخره نكنند.

وي با اشاره به اينكه هركس مي خواهد، ايمان خودش را بسنجد، ببيند كجا دروغ مي گويد، افزود: امير مومنان(ع) مي فرمايد، اگر كره زمين را به من بدهند من يك گناه هم نمي كنم.

به گفته وي، برخي ايمان آنها به اندازه يك بستني است و اگر يك بستني بگيرد حاضر است 16 دروغ بگويد، برخي ديگر با گرفتن 50 هزارتومان حاضر به دروغ گفتن مي شوند و برخي با گرفتن يك زمين و يا ماشين رضايت مي دهد دروغ بگويند، بنابراين هركسي يك ظرفي از ايمان را دارد.

رييس ستاد اقامه نماز با انتقاد از فرستادن بچه ها به مدارس پيش دبستاني، گفت: ما در اسلام پيش دبستاني نداريم و اگر من با اسلام آشنا هستم و 55 سال است آخوند هستم، اسلام مي گويد بچه را تا 7 سالگي آزاد بگذاريد بازي كنند، شما به چه دليلي اعتقاد داريد بچه سه ساله و چهار ساله بايد آموزش ببيند.

حجت الاسلام والمسلين قرائتي با اشاره به اينكه سليقه هاي عجيب و قريبي وارد كارهاي ما شده است، ابراز کرد: چه كسي گفته بچه تا 7 سالگي قرآن را حفظ كند، چرا براي كاري كه اسلام آن را سفارش نكرده به بچه فشار مي آوريد.

وي با اشاره به اينكه دستورات اسلام را همانگونه كه از ما خواسته شده بايد انجام داد، افزود: يك نفر از هيئات مذهبي كاشان فرش هاي مسجد را براي عزاداري به حسينيه برد آخوند محله گفت، فرش ها وقف محله است در جوابش گفت: ابوالفضل دو دست خود را براي خدا داد، اما خدا زيلوهاي خودش را به ابوالفضل نمي دهد، اين هياتي انسان خوبي است اما اسلام شناس نيست و دوشاخه برق را به جاي پريز برق تو پريز تلفن مي زند.

حجت الاسلام والمسلمين قرائتي افزود: شكر نذري براي عاشورا را اجازه نداريد در تاسوعا هزينه كنيد بايد دقت كرد و يا نمي توان جاي خمس دادن كار فرهنگي كرد، بنابراين هر دستوري كه اسلام داده است بايد اجرا كرد.

وي افزود: ايمان 10 درجه است، بنابراين كساني كه ايمان قوي دارند سر به سر كساني كه ايمان ضعيف دارند نمي گذارد، براي سنجش ايمان خود بايد ديد كجا دروغ مي گوييم.

رييس ستاد اقامه نماز گفت: همه ما نياز به نصحيت داريم و هيچكس نمي تواند مدعي شود چون دكتر و مهندس است نياز به نصحيت ندارد، دكتر معصوم نيست و ممكن است قرص اشتباه هم تجويز كند اما چون درس خوانده حرف او براي ما حجت است، بنابراين دكتر عصمت ندارد و معصوم نيست اما چون درس خوانده اند حرف دكتر براي بيمار حجت است.

به گفته وي بين عصمت و حجت تفاوت است و هيچكس به غير از چهارده معصوم، معصوم نيست اما حرف آنها حجت است، از اين رو اميرمومنان(ع) به يارانش مي فرمايد، اگر نياز به تذكر است به من تذكر بدهيد كه همه نياز به تذكر داريم.

حجت الاسلام والمسلمين قرائتي گفت: امروز بايد ديد حق چيست، امروز حق نيست با وجود اين همه ليسانس و فوق ليسانس به دانشگاه برويم بلكه حق اين است كه اسلام شناس نداريم و نياز به اسلام شناس داريم چرا كه در سه سفر به آفريقا هركجا رفتيم درخواست اسلام شناس مي‌كردند.

وي با اشاره به اينكه قرآن به 45 زبان ترجمه شده است اما كتاب مسيحيت به دو هزار زبان ترجمه شده است، بیان کرد: ما در تبليغ دين خيلي عقب هستيم چرا كه 20 سال قبل در سفر چين متوجه شدم 300 نفر تربيت كرده بودند كه مانند بلبل ايراني حرف مي زدند، اما ما آخوند نداريم که چيني حرف بزند.

حجت الاسلام والمسلمين قرائتي بر ارتباط با اسلام شناسان تأكيد و عنوان كرد: هر مسلماني در ايران بايد يك شماره تلفن اسلام شناس داشته باشد، تا اگر شبهه اي شد، بتواند با يك اسلام شناس تماس بگيرد تا رفع شبهه كند./1307/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات