۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰
کد خبر: ۵۲۸۶۷۶
رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان:

تشييع پیکر شهيد حججي جهان را تحت تأثير قرار داد

حجت الاسلام حسيني با تقدير و تجليل از حضور باشكوه امروز ملت ايران در تشييع پيكر شهيد حججي در تهران و اصفهان، گفت: تشييع پيكر پاك اين شهيد بي سر مدافع حرم فضاي ايران را عطرآگين و جهان را تحت تأثير قرار داد.
حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني چهارسنبه شب در مراسم عزاداري امام حسين(ع) كه در هيات حسيني مسجد بالا بازار كاشان، برگزار شد يكي از ويژگيهاي ياران امام حسين(ع) را شادي و نشاط خواند و گفت: شادي و نشاط به انسان قدرت مضاعف مي دهد و در حافظه انسان تأثير مثبت دارد.

وي مثبت انديشي را يكي از موارد تأثيرگذار در شادي و نشاط دانست و افزود: متأسفانه گاهي منفي گرايي سبب مي شود تا نيمه خالي ليوان ديده شود و يا اينكه به ويژگي مثبت افراد توجهي نداشته و بيشتر به دنبال برجسته كردن نقطه هاي منفي هستيم.

حجت الاسلام حسيني به واكنش امام خميني(ره) در رابطه با تحريم هاي آمريكا بر عليه ايران، اشاره كرد و گفت: امام خميني(ره) در واكنش به تحريم هاي آمريكا بر عليه ايران مي فرمايد، از اينكه آمريكا ما را تحريم كرده ما بايد جشن بگيرم، چرا كه تحريم‌ها سبب پيشرفت جمهوري اسلامي اسلامي ايران و عدم وابستگي به بيگانه شد.

وي افزود: به بركت تحريم هاي اقتصادي آمريكا و اتحاديه اروپا، امروز جمهوري اسلامي به درجه از پيشرفت هاي نظامي رسيده است كه نه تنها توليد كننده سلاح هاي نظامي مورد نياز خود است، بلكه صادر كننده سلاح است.

رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان گفت: ساخت هواپيماي نظامي، ماهواره و انواع موشك هاي كوتاه برد، ميان برد و دور برد جمهوري اسلامي ايران، آمريكا و اسرائيل و دشمنان اسلام و نظام را به وحشت انداخته است.

به گفته وي، جمهوري اسلامي ايران به بركت تحريم هاي دشمن به درجه اي از رشد و توسعه رسيده است كه در تكنولوژي دست برتر را دارد كه همه اين موفقيت ها به همت و تلاش دانشمندان جوان و مثبت انديش ايران  اسلامي است.

حجت الاسلام حسيني، مثبت انديشي را سبب شادي و نشاط دانست و يادآور شد: انسان در اوج افسردگي بايد مثبت انديش باشد تا بتواند در زندگي و امورات زندگي موفق باشد.

وي در ادامه با اشاره به اينكه انسان بايد براي امروز زندگي كند نه براي ديروز و آينده، گفت: انسان بايد نه براي ديروز و نه براي آينده زندگي كمد، انسان بلكه بايد براي امروز زندگي كند.

رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان يادآور شد: عمر سعد به فكر امروز خودش نبود بلكه به فردا بود تا با كشتن امام حسين(ع) در صحراي كربلا به آرزوي خودش در آينده كه فرمانروايي ملك ري بود برسد، اما هرگز نتواست به آرزوي خود برسد.

حجت الاسلام حسيني، هدف دار بودن را سومين عامل شادي و نشاط  دانست و اظهار داشت: انسانهاي موفق براي رسيدن به شادي و نشاط در زندگي داراي برنامه و هدف هستند.

وي همچنين با اشاره به اينكه قناعت يكي از عوامل شادي و نشاط است، عنوان كرد: وقتي قناعت در زندگي افراد كمرنگ شود، تجملگرايي جايگزين قناعت خواهد شد و مشكلات زيادي را به دنبال خواهد داشت به طوريكه زندگي را براي افراد سخت و دشوار و شادي و نشاط را از آنها خواهد گرفت، از  اين رو پيامبراكرم(ص) مي فرمايد كسي كه نگاه او به دارايي و ثروت ديگران باشد، شادي و نشاط از او گرفته خواهد شد.  

رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان با تأكيد بر اينكه، قناعت مهمترين راز و رمز موفقيت و  ايجاد شادي و نشاط است، گفت: متأسفانه امروز قناعت حلقه مفقوده مردم و جامعه شده است.

به گفته وي، نگاه انسان در مسائل مادي بايد به زيردستان و به مسائل معنوي بايد به بالا دستان خود باشد، و از خدا بخواهد هرچه به بندگان خوب خودش داده بهتر از آن را به او بدهد و او را با بندگان صالح خودش محشور كند.

وي در ادامه با تقدير و تجليل از حضور باشكوه امروز ملت ايران در تشييع پيكر پاك و مطهر سردار بي سر، شهيد محسن حججي در تهران و اصفهان، گفت: تشييع پيكر پاك اين شهيد بي سر مدافع حرم فضاي ايران را عطرآگين و جهان را تحت تأثير قرار داد./1307/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات