۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۱
کد خبر: ۵۲۸۴۱۳
رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان:

شهيد حججي ها در دانشگاه امام حسين درس شجاعت و ايستادگي آموختند

رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان با اشاره به اينكه شهيد حججي ها در دانشگاه امام حسين(ع) درس شجاعت و ايستادگي را آموختند، گفت: اگر تروريست هاي داعش مي دانستند شهادت حججي، چنين تأثيرگذاري خواهد داشت هرگز او را به شهادت نمي رساندند.
حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني سه شنبه شب در مراسم عزاداري امام حسين(ع) كه در هيات سلطانعلي ابن امام محمد باقر(ع) مسجد حاج محمد باقر فين ‌كاشان برگزار شد، يكي از ويژگيهاي مهم و كاربردي ياران امام حسين(ع) را شادابي و نشاط خواند و گفت: نشاط و شادي از حالات روحي و رواني انسان است و اين ويژگي در جسم و فعاليتهاي انسان تأثيرگذار است.

وي افزود: در قرآن از شادابي و نشاط هم بعنوان فرح و هم مرح نام برده شده است كه فرح از اوصاف خدا است و خداوند بيشترين شادي را هنگام توبه بندگانش دارد و در مقابل شادي، مرح بعنوان غم و غصه است، از اين رو شادابي از اوصاف بهشتيان است.

حجت الاسلام حسيني، با بيان اينكه، اسلام طرفدار شادي و نشاط است و شادي از ويژگيهاي مسلمانان است، گفت: اسلام كسالت و تنبلي و سستي و بي حوصلگي را سرزنش كرده است و اين درحالي است كه انسان با ايمان و مومن، انسان شاد و بانشاطي است.

رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان، رواج بيماري افسردگي در جامعه را زنگ خطري براي جامعه اسلامي خواند و اظهار داشت: اختلافات بين زن و مرد يكي از مهمترين عوامل افسردگي در جامعه است، از اين رو بي نشاطي‌ و تنبلي، بي حوصلگي از دستاوردها و چالش هاي جامعه مدرن امروزي است كه انسان با آن دست و پنجه نرم مي كند.

به گفته وي، روانشناسان معتقدند شادي و نشاط در جسم و روح انسان تأثيرگذار است و افسردگي نيز عامل بسياري از بيماران است، بنابراين اگر نشاط در زندگي انسان حاكم شود تقويت اراده و مقاوم شدن انسان در برابر مشكلات را به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام حسيني در ادامه شادي و نشاط را يكي از نشانه هاي انسان با ايمان و مومن خواند با بيان اينكه انسان با ايمان حتي هنگام حركت در مسير شهادت نيز با نشاط است، افزود: لبخند شهيد حججي در لحظه اي كه به سوي قتلگاه در حركت بود نشانه عزم و اراده و ايمان قوي اين جوان 25 ساله بود كه كوچكترين ترس و اضطرابي در چهره اش مشاهده نمي شد.

به گفته وي، اگر شهادت شهيد حججي سبب موج عظيمی در ايران اسلامي شد و عنوان قهرمان را به او دادند به دليل شجاعت و سلامت و اخلاصي بود كه اين شهيد بزرگوار داشت.  

رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان اشاره به اينكه، شهيد حججي ها در دانشگاه امام حسين(ع) درس شجاعت و ايستادگي را آموختند، گفت: اگر تروريست هاي داعش مي دانستند شهادت حججي، چنين تأثيرگذاري خواهد داشت، هرگز او را به شهادت نمي رسانيدند.

حجت الاسلام حسيني، اظهار داشت: رزمندگان اسلام نيز در 8 سال دفاع مقدس درس مقاومت و شهادت را در مكتب كربلا و عاشوراي حسيني آموختند و براي ملاقات با يار در شب عمليات خود را عطرآگين ‌كردند و با روحيه شاد و نشاطي كه حاكي از ايمان قوي آنها براي رسيدن وصال بود به دشمن يورش بردند.  

به گفته وي، اگر ملت قهرمان ايران طي 40 سال گذشته در برابر استكبار جهاني با قدرت و صلابت ايستاده است و از دشمن هيچگونه ترس و هراسي به دل راه نداده به دليل درسي است كه در مكتب اباعبدالله الحسين و عاشورا و كربلا آموخته است.  

رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان يادآور شد: گاندي بعد از پيروزي بر دشمن وقتي از سوي مردم تشويق مي شد و برايش دست مي زدند مي گويد، مرا تشويق نكنيد، چرا كه من شاگرد مكتب امام حسين(ع) هستم و شجاعت و آزادي را از مكتب امام حسين(ع) آموخته ام./1307/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات