۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۵
کد خبر: ۵۲۷۵۹۹
آیت الله صدیقی:

طلاب در دوران دفاع مقدس نقش عملی و تاثیر معنوی فراوانی داشتند

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه طلاب در دوران دفاع مقدس نقش عملی و تاثیر معنوی فراوانی داشتند، گفت: بیشترین شهدا در بین اقشار مربوط به جامعه طلاب و روحانیان است.
آیت الله صدیقی

آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه جهاد مایه بقا و عزت اسلام است، گفت: براساس آیات قرآن کریم جهاد رکن دوم زندگی اسلامی است.

وی با تاکید براینکه جهاد، سنگر و دژی محکم در برابر هجوم دشمنان اسلام است، ابراز کرد: جهاد برای حیات مسلمانان ضروری و حاصل آن پیروزی و یا شهادت است.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه جایگاه جهاد و دفاع در نگاه اسلام بسیار ارزشمند بیان شده است، اظهار داشت: هرگز کسی به کمال نمی‌رسد مگر آنکه اهل ایثار و گذشت باشد و این ایثار گاهی به صورت مالی و گاهی نیز با نثار جان همراه می‌شود.‌

امام جمعه موقت تهران با تاکید براینکه دفاع مقدس تجلی ایثار، گذشت و اخلاص بود، گفت: دوران دفاع مقدس ماندگارترین و درخشان‌ترین مقطع تاریخی ایران اسلام است و امروز دفاع از حرم در امتداد دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه امام راحل اسلام را در دنیا احیا کرد، اظهار داشت: امروز فرهنگ جهاد که ثمره قیام امام راحل است مرزها را درنوردیده، قدرت اسلام را مورد پذیرش جهان قرار داده و مستکبران را به هراس و واهمه واداشته است.

آیت الله صدیقی با اشاره به نقش طلاب و روحانیان در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: طلاب در دوران دفاع مقدس نقش عملی و تاثیر معنوی فراوانی داشتند بیشترین شهدا در بین اقشار مربوط به جامعه طلاب و روحانیون است امروز نیز با حضور در جمع مدافعان حرم به دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی پرداخته‌اند./813/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات