۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۲
کد خبر: ۵۲۷۳۸۹
رييس اداره تبليغات اسلامي شهرستان كاشان:

عزاداري براي امام حسين يكي از راه هاي رسيدن به كمال است

حجت الاسلام حسيني گفت: عزاداري براي امام حسين(ع) يكي از راه هاي رسيدن به كمال است، بنابراين با عزاداري و سينه زني خود مي خواهيم به حسين ابن علي اقتدا كنيم چرا كه امام حسين(ع) يك انسان كامل و داراي كمالات و اوصاف عالي است.
حجت الاسلام سيد عبد الصاحب حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني جمعه  شب در مراسم عزاداري امام حسين(ع) كه در هيات سلطانعلي ابن امام محمد باقر(ع) مسجد حاج محمد باقر فين‌كاشان برگزار شد، گفت: اولين شعار در صدر اسلام كه با گفتن آن انسان رستگار مي شود ‹‹قولوا لا اله الا لله تفلحوا›› بود.

وي از شعار بعنوان نشانه و علامت نام برد و با بيان اينكه، تابلو و پرچم نيز به معناي نشانه و علامت است، افزود: شعار و رجز كه در از صدر اسلام نيز وجود داشته است همان نشانه و علامت است و از زماني كه در صدر اسلام اولين مسجد بنا شد مسلمانان شعار مي دادند و با اين شعار كه سازندگان مسجد مورد عنايت و بخشش خدا قرار بگيرند، طي شش ماه مسجد را بناكردند.

حجت الاسلام حسيني گفت: مسلمانان در جنگ بدر نير با شعار ‹‹يا نصر الله اقترب›› اي نصر الهي نزديك بيا و كمك كن و يا در جنگ احد مسلمانان و مشركين شعار مي دادند.

وي يادآور شد: براي شعار دادن متأسفانه در برخي مناطق از معاني خوب استفاده باطل مي شد، از جمله در جنگ صفين دشمنان در مقابل اميرمومنان(ع) شعار ‹‹لَا حُكْمَ إِلَّا لِلَّهِ›› را سر دادند كه شعار قشنگ و زيبايي است، اما با استفاده از باطل براي تضعيف اميرمومنان(ع) چنين شعاري مي دادند و اينگونه از اين شعار براي تخريب اميرمومنان استفاده مي كردند.

رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان گفت: در صدر اسلام از اينگونه شعار فراوان بود و در زمان امام حسين(ع) نيز شعار و رجرز خواني دو سپاه حق و باطل وجود داشت، اما شعارهاي لشكر اباعبدالله الحسين شعارهاي با محتوا و داراي معاني بلندي بود.

وي هدف از عزاداري در ماه محرم را اظهار محبت به امام حسين(ع) دانست و افزود:  عزاداري براي امام حسين(ع) يكي از راههاي رسيدن به كمال است، بنابراين با عزاداري و سينه زني خود مي خواهيم به حسين ابن علي اقتدا كنيم چرا كه امام حسين(ع) يك انسان كامل و داراي كمالات و اوصاف عالي است.

حجت الاسلام حسيني، لزوم شناخت امام حسين(ع) را يادآور شد و بيان داشت: در صورت نداشتن معرفت به امام حسين(ع) عزاداري داري براي حضرت نيز هيچ دستاوردي را به همراه نخواهد داشت، چرا كه يكي از راههاي رسيدن به كمالات از راه عزاداري براي سالار شهيدان است.

وي ادامه داد: متأسفانه برخي از كوردلان نتواستند امام حسين(ع) را بشناسند و با وجود دعوت از حضرت به مقابله با او برخواستند و در نبردي نابرابر در كربلا او ويارانش را به شهادت رسانيدند.

رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان در ادامه با اشاره به چهار وظيفه اي كه پيامبر اكرم براي ما در قبال اهل بيت(ع) و امام حسين(ع) مشخص كرده است، گفت: پيامبر اكرم(ص) مي فرمايد، اگر اين چهار وظيفه را انجام دهيد من شفيع شما خواهم شد.

وي افزود: پيامبر اكرم(ص) مي فرمايد، براي اهل بيت ما يار باشيد و آنها را ياري كنيد و ياري كردن اهل بيت(ع) برگزاري مجلس براي امام حسين(ع) و كمك كردن و ياري كردن زائرين حضرت و هزينه براي امام حسين(ع) است.

حجت الاسلام حسيني گفت: پيامبر اكرم(ص) مي فرمايد اولين وظيفه شما اين است كه معين اهل بيت من باشيد و اهل بيت من را ياري كنيد كه يكي از مصاديق ياري امام حسين(ع) برگزاري مجالس عزاداري براي حضرت است و دومين وظيفه ما در قبال اهل بيت(ع) برآورده كردن حاجات آنها است و تنها اهل بيت(ع) نبايد حوائج ما را بر آورده كنند، چرا كه پيامبر مي فرمايد، شما نيز حوائج اهل بيت من را برآورده كنيد.

به گفته وي، نماز خواندن، ترك گناه، مراقبت از چشم، عدم حضور در مجالس گناه، پرداخت خمس مال و كسب مال حلال از جمله حوائج اهل بيت(ع) است كه انسان بايد انجام دهد.

رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان گفت: سومين وظيفه ما دوست داشتن اهل بيت(ع) است، پيامبر مي فرمايد امام حسين(ع) را هم قلبي و هم لساني دوست داشته باشيد و كساني كه محبت امام حسين(ع) را دارند از گناه و معصيت به دور هستند  و حمايت از اهل بيت به هر طريق و وسيله اي چهارمين وظيفه ما است كه پيامبر اكرم(ص) براي ما تعيين كرده است./1307/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات