۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۵۲۲۴۱۷
حجت الاسلام جمال الديني:

اسلام دين مرام است و بي مرامي بي ايماني است

استاد حوزه علميه قم، اسلام را دين مرام معرفي كرد و بي مرامي را بي ايماني خواند و گفت: پيامبراكرم(ص) مي فرمايد، ديني كه در آن مرام و مروت نباشد آن دين نيست و مردود است.
حجت الاسلام سيدابوالفضل جمال الديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد ابوالفضل جمال الديني در سلسله نشست هاي بصيرتي شنبه شب ها كه در مسجد سلمان فارسي كاشان برگزار مي شود، از اسلام بعنوان دين مرام نام برد و گفت: سراسراسلام مرام است و اسلام بالاترين دين مرام است.

وي بي مرامي را همان بي ايماني خواند و با اشاره به اينكه بي مرامي از بي ديني هم بدتراست، افزود: پيامبراكرم(ص) مي فرمايد، ديني كه در آن مرام و مروت نباشد آن دين نيست و مردود است.

حجت الاسلام جمال الديني، اظهار داشت: سنت تكويني خدا، براي آدم سازي است و انسان نيز آمده است تا مرام و مروت داشته باشد، بنابراين، سنگيني بار مروت بر دوش مردان و حتي زنان است و هركس مرام بهره مند است، انسان به تمام معناي واقعي است.

وي، مربي خوب بودن را اولين قدم در راه انسانيت دانست و گفت: انسان داراي مقام عالي است به طوريكه خداوند مي گويد هرچه انسان خواست به او داده ام و همين موضوع نيز سبب اعتراض شيطان به خدا شد كه چرا انسان را كه نافرمان است هرآنچه را كه خواسته است در اختيارش قرار گرفته است.

استاد حوزه علميه قم، همچنين دعايي را كه چندين ساعت طول كشيده باشد و خروجي نداشته باشد، دعا مفيد ندانست و اظهار داشت: اگر خروجي دعاي عرفه گريه باشد نبايد دادگاه هاي كشور شلوغ و پرونده هاي طلاق در حال افزايش باشد.

به گفته وي، اگر دعاي عرفه را 4 تا 5 ساعت طول مي دهيم بايد خروجي آن كاهش مراجعات به دادگاه و كاهش طلاق درجامعه باشد نه اينكه امروز از هر10 ازدواج در فلان منطقه تهران 9 ازدواج به طلاق منجر شود كه اين امر بيانگر اين است كه بلد كار را در اختيار نداريم.

حجت الاسلام جمالد الديني، با اشاره به اينكه، پيامبراكرم(ص) مي فرمايد، اين عالم ماده نمي گذارد انسان آرام بماند، گفت: امروز خيلي از زندگي ها با يك نگاه از هم پاشيده و متلاشي مي شود.  

وي در ادامه از سلامت و امنيت بعنوان دو نعمت مجهول نام برد و با اشاره به اينكه كساني قدر اين دو نعمت را بيش از سايرين مي دانند كه آنها را از دست داده باشند، گفت: امام رضا(ع) مي فرمايد، ما براي بيماري ثواب نمي دهيم اما با بيماري انسان گناهانش مي ريزد.

استاد حوزه علميه قم، يادآور شد: من تاكنون نديدم در سخنراني ها و منبرها كسي ارزش عمر انسان را بيان  كند، بنابراين انسان تا نعمتي را از دست ندهد متوجه نمي شود چه نعمتي در اختيارش بوده است و قدر آن را ندانسته است.  

لازم به ذكر است، مسجد سلمان فارسي خيابان اميركبير يكي از مساجد فعال شهرستان كاشان در امور فرهنگي بوده و امسال براي چهارمين سال متوالي است که سلسله بحث هاي بصيرتي اخلاقي به همت و تلاش امام جماعت اين مسجد، حجت الاسلام سيد محمد لاجوردي برگزار مي شود./1307/پ۲۰۲/خ

ارسال نظرات