۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۵۱۹۲۳۸

ترم تابستانه مؤسسه تخصصی بناب پایان یافت

معاون پژوهشی حوزه علمیه بناب گفت: ترم تابستان رشته تخصصی کلام مقارن سطح سه مؤسسه تخصصی حضرت ولی‌عصر(عج) بناب پایان یافت.
دانش آموختگان حوزه

حجت الاسلام حسن‌زاده، معاون پژوهشی حوزه علمیه بناب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: ترم تابستان رشته تخصصی کلام مقارن سطح سه مؤسسه تخصصی حضرت ولی‌عصر(عج) بناب که اول مرداد با حضور 20 دانش پژوه آغاز شده بود، با شروع کارگاه روش تحقیق پایان می یابد.

وی خاطرنشان کرد: مؤسسه تخصصی حوزه علیه بناب که از سال ۱۳۹۰ در رشته مدرسی فقه و اصول، کلام اسلامی سطح ۳ و ۲ با استقبال دانش پژوهان علاقه‌مند و مستعد فعالیت خود را آغاز کرد، همگام با دیگر مؤسسات و مراکز تخصصی وابسته به حوزه های علمیه همه ساله تعداد محدودی دانش پژوه طلبه پذیرش می کند.

حجت الاسلام حسن‌زاده افزود: مؤسسه تخصصی حضرت ولی‌عصر(عج) برای ترم دوم سال تحصیلی ۹۵-۹۶ با ظرفیت پذیرش ۱۵ نفر در رشته مدرسی فقه و اصول، ۱۵ نفر در رشته کلام اسلامی سطح۲ و در رشته کلام مقارن ۱۵نفر از طلاب واجد شرایط حوزه علمیه بناب و دیگر مراکز حوزوی را پذیرش کرد.

معاون پژوهشی حوزه علمیه بناب با بیان این‌که مرکز تخصصی حوزه علمیه ولی‌عصر(عج) با ارایه رشته های کلام مقارن، کلام اسلامی، تفسیر، مدرسی فقه و اصول، تبلیغ، حقوق و قضای اسلامی و تاریخ اسلامی فعالیت دارد، افزود: علاقه‌مندان به تحصیل در این مرکز بایستی پس از قبولی در آزمون کتبی در مصاحبه شفاهی نیز حضور یافته و نمرات لازم را کسب کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری یادواره گرامیداشت ۷۶ طلبه و روحانی شهید حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) با حضور رییس بنیاد کرامت رضوی و دبیر سابق ستاد مرکزی راهیان نور و فرمانده سابق قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا خبر داد و اظهار داشت: در این مراسم یاد و خاطره شهید مدافع حرم محسن حججی نیز گرامی داشته شد.

حجت الاسلام حسن‌‎زاده با اشاره به دیگر برنامه های اجرا شده در تابستان نیز گفت: برگزاری مسابقات ورزشی و اردوهای زیارتی و سیاحتی همه ساله همزمان با تعطیلات تابستانی برگزار می شود، ضمن این‌که دوره های مختلفی تحقیقی و پژوهشی نیز برای سطوح مختلف تحصیلی پیش بینی می شود.

وی از اکران فیلم ماجرای نیمروز برای اساتید و طلاب حوزه علمیه بناب خبر داد و افزود: این برنامه فرهنگی و هنری از سوی معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه اجرایی شد که با استقبال طلاب همراه بود، که هدف آشنایی بیشتر با جریان‌های دهه شصت و افشای خیانت منافقان بوده است./935/ت302/ب1

ارسال نظرات