۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۵۱۹۱۴۷
اوقاف مصر:

اعلام جهاد تنها در اختیار حاکم و ولی امر است

وزیر اوقاف مصر با بیان اهمیت صلح و همزیستی مسالمت‌آمیز در اسلام تاکید کرد که دستور جهاد تنها در اختیار حاکم و یا ولی امر است.
محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر با حضور در مسجد کبیر منطقه مرسی مطروح تاکید کرد که اسلام به تقویت مبانی صلح و همزیستی مسالمت‌آمیز و دوری از شبح جنگ و درگیری اهتمام ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به آیات متعدّد الهی و تاکید قرآن بر دوری از گمراهی و پیروی نکردن از شیطان خاطر نشان کرد: اصل و اساس در اسلام دعوت به صلح و همزیستی مسالمت‌آمیز میان ادیان و طوایف مختلف مردمی است.

جمعه با بیان آنکه خداوند پیامبرش را رحمة للعالمین معرفی کرد، افزود: رحمت برای همگان بودن پیامبر یعنی به دور از اختلاف زبانی و عقیدتی، رسول گرامی اسلام پیامبر و رحمت برای همه جهانیان بودند.

وزیر اوقاف مصر تصریح کرد: جنگ در اسلام تنها برای دفع تجاوز از سرزمین‌های اسلامی تشریع شده است. اسلام راهکارهای مختلفی را برای خاموش ساختن آتش جنگ ارائه کرده است از جمله آنکه چهار ماه را اعلام و جنگ در آن را حرام برشمرده است.

وی تمرکز بر فهم صحیح نصوص دینی و دوری از برداشت گزینشی و تفسیرهای شخصی از نصوص دینی را ضروری توصیف کرده و اظهار داشت: صدور فتوای جهاد و اعلام جهاد عمومی تنها در اختیار حاکم و یا ولی امر است و هیچ فرد دیگری حق اعلام جهاد را ندارد.

مختار جمعه با اشاره به ایام حج و اهمیت سنت قربانی کردن و تقسیم آن میان فقرا تاکید کرد: هدف از سنت قربانی‌کردن و توزیع گوشت قربانی در میان فقرا، ایجاد همبستگی اجتماعی میان طبقات مختلف جامعه و ترویج فرهنگ الفت و دوستی میان مسلمانان است./981/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات